Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش مجلس برای تخصیص ۱۴ میلیارد دلار جهت تأمین کالاهای اساسی، گفت: از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که ۱۴ میلیارد دلار کجا هزینه شده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: طبق مصوبه مجلس در چارچوب بودجه 97، مقرر شد که 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی در اختیار دولت قرار گیرد، اما مشخص نیست که دولت این میزان ارز را در کجا هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخ‌گوی تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی باشد، اظهار داشت: طبق شواهد موجود به دلیل نبود نظارت مستمر و جامع از سوی دولت شاهد هستیم که  برخی ارز دولتی و حتی نیمایی را برای مصارف دیگری از قبیل غذای حیوانات، مواد بهداشتی غیر ضروری و دیگر موارد هزینه کرده‌اند.

توضیحات همتی درباره میزان ارز تخصیصی به کالاهای اساسیتخصیص 3 میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال جاریتوضیحات رئیس کل گمرک درباره وضعیت قیمت کالاهای اساسیتوضیحات نوبخت درباره برنامه‌های دولت برای تأمین کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر موارد مصرف ارزهای دولتی داشته باشد، تصریح کرد: روش مجلس در تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی به دولت مناسب نبود و به نوعی چک سفید امضا به دولت داده شد، زیرا موارد و نحوه مصرف طبق این قانون مشخص نیست و دولت هر کجا دلش بخواهد می‌تواند آن را هزینه کند.

پورابراهیمی ادامه داد: روش مجلس برای اجازه به دولت در جهت تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی باعث شد تا شاهد وضعیت امروز در بازار کالاهای اساسی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نارسایی‌هایی که در تخصیص ارز برای کالاهای اساسی از سوی دولت ایجاد شده، بابت این موضوع از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که 14 میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

انتهای پیام/ 

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط محمدرضا پورابراهیمی قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم محمدرضا پورابراهیمی قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو