Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:24:18 GMT

یک فعال سیاسی: جلسات سخنگوی دولت منظم برگزار شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۳۱۲

یک فعال سیاسی: جلسات سخنگوی دولت منظم برگزار شود

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جلسات سخنگوی دولت باید منظم برگزار شده و اخبار صحیح، شفاف، به موقع و با رعایت اصل صداقت در اختیار جامعه قرار گیرد.

علی محمد نمازی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه دولت باید در مقابل جامعه پاسخگو باشد، اظهار کرد: اخبار مهم کشور، مواضع دولت درباره مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، برنامه‌ها و پروژه‌ای دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت باید آمادگی ارائه اطلاعات به جامعه را داشته باشد و این وظیفه به عهده سخنگوی دولت است. سخنگو برای ارائه درست اخبار و اطلاعات به مردم، باید به دانش ارتباطات مسلط باشد و با روابط عمومی خوب، اعتماد جامعه را بدست آورد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه شفافیت به اعتماد متقابل دولت و ملت کمک می‌کند، افزود: سخنگوی دولت با عملکرد خوب خود می‌تواند شفافیت را ایجاد کند تا جامعه ابهامی نسبت به عملکرد دولت نداشته باشد. جامعه باید به این اطمینان برسد که اخباری که دولت ارائه می‌کند، اخبار صحیحی بوده و امانت‌داری در ارائه این اخبار رعایت شده است. اعتماد مردم به صداقت در اطلاع‌رسانی دولت موجب می‌شود که اخبار نادرست و شایعات نتوانند جای اخبار صحیح را بگیرند.

نمازی همچنین خاطرنشان کرد: اصل اطلاع رسانی به موقع باید مورد توجه سخنگوی دولت باشد. هر خبری زمان مشخص خود را دارد که اگر در آن مقطع زمانی به مخاطب بیان نشود، اهمیت و خاصیت خود را از دست می‌دهد. اطلاع‌رسانی به موقع اهمیت زیادی در جلب اطمینان جامعه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه جلسات سخنگویی دولت باید منظم برگزار شده و اخبار صحیح و به موقع و با رعایت اصل صداقت در اختیار جامعه قرار گیرد، گفت: سخنگو جدا از اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف باید به بازخورد اطلاع‌رسانی خود توجه داشته باشد زیرا توجه به این بازخورد به بهبود روند اطلاع‌رسانی کمک می‌کند. سخنگوی دولت مکانیسمی تعریف کند تا بتواند بازخوردهای اطلاع‌رسانی خود به جامعه را دریافت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوي دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مرجانی عصر دوشنبه طی اولین جلسه شورای اداری در سال جاری با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اظهار کرد: وعده صادق در پاسخ به این شرارت صهیونیست‌ها بسیار مدبرانه و به موقع بود.

فرماندار فومن با بیان اینکه مدیران با اطلاع رسانی دقیق عملکرد دولت سیزدهم را بازگو کنند، افزود: بحث جهاد تبیین برای ارائه خدمات نظام و انقلاب در تمام حوزه‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ادامه داد: تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دارد که باید در این خصوص همه ظرفیت‌ها بکارگیری شود.

مرجانی با بیان اینکه اطلاع رسانی خدمات و عملکرد نظام و دولت باید بدون بزرگ نمایی و غلو انجام شود، تصریح کرد: بسیاری از مواقع عدم اطلاع مردم از امور، سبب می‌شود اتفاقات دیگری بیفتد بنابراین رسالت سنگینی در این خصوص بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

وی در خصوص رعایت عفاف و حجاب گفت: نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردها با تلاش برای ایجاد یک جامعه ایرانی و اخلاقی برای پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی به مساله عفاف و حجاب پرداخته چرا که این امر برای حفظ حریم امنیت و ارتقای سطح فرهنگ جامعه ضرورت دارد.

کد خبر 6079244

دیگر خبرها

  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • کمکی به شمال غزه ارسال نشده است | از کار افتادن ۳۲ بیمارستان
  • ۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه
  • ۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه/ شهادت ۳۰ کودک فلسطینی در اثر قحطی
  • غزه: سیستم بهداشتی به کلی فروپاشیده است
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه : شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است
  • انجام مشاوره دارویی با شماره تلفن ۱۹۰ / لزوم منطقی‌سازی مصرف دارو