Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@01:11:12 GMT

رقابت مجدد لاریجانی و عارف در مجلس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۳۳۲

در فاصله چند ساعته باقیمانده تا انتخابات هیات رییسه مجلس ، بالاخره تکلیف کاندیداهای صندلی ریاست مشخص شد.

تکلیف فراکسیون مستقلین که نزدیکی فکری و سیاسی لاریجانی دارند از ابتدا مشخص بود و تنها یک گزینه برای این صندلی داشتند؛ علی لاریجانی

فراکسیون ولایی هم که چند ساعت پیش خبر ائتلاف شان با مستقلین بر سر کرسی ریاست منتشر شده بود بالاخره این خبر را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته به جلسه فراکسیون ولایی برای جمع بندی درباره کاندیداهای این فراکسیون در انتخابات هیئت رئیسه مجلس اشاره کرده و گفته است: مجمع عمومی فراکسیون با اکثریت قاطع برای انتخابات هیئت رئیسه تشکیل شد و در ابتدا بحث و بررسی در خصوص کاندیداهای ریاست مجلس صورت گرفت.

بنا به گفته سخنگوی این فراکسیون حاجی بابایی کاندیدای ریاست بوده و جمعی از اعضای فراکسیون نیز معتقد به کاندیداتوری او بوده اند اما بعد از رأی گیری درون فراکسیونی در نهایت تصمیم بر آن قرار گرفته که این فراکسیون کاندیدایی برای این صندلی معرفی نکند و حاجی بابایی به احترام رای فراکسیون از این کاندیداتوری کنار کشیده است.

فراکسیون امید هم که تا حد زیادی تکلیف خود را با صندلی ریاست مشخص کرده بود در نهایت تصمیم قطعی را اعلام کرد. براساس اظهارات فاطمه سعیدی، رأی مجمع عمومی فراکسیون امید، بر کاندیداتوری عارف برای کرسی ریاست قرار گرفته است.

کرسی های نواب رییسی مجلس دستخوش تغییر می شود؟

اما در حالیکه امیدی های مجلس همچنان علاقمند به ادامه یافتن حضور پزشکیان و مطهری در کرسی های نواب رییسی مجلس هستند، فراکسیون ولایی مجلس هم دو کاندیدا برای این دو صندلی معرفی کرده است؛ عبدالرضا مصری و محمدحسین فرهنگی.

اما مستقلین چه تصمیمی برای این دو صندلی مهم دارند؟ بنا به گفته مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین، این فراکسیون در مورد کاندیداهای نایب رئیسی مجلس هنوز تصمیم گیری نکرده است.

وی که با ایسنا گفتگو کرده این را هم گفته است که اعضای فراکسیون مستقلین به هیأت رئیسه اختیار دادند تا هر فراکسیونی حوزه مشترکی با ما در مورد ریاست مجلس داشت با او ائتلاف کنیم. به گفته سخنگوی فراکسیون مستقلین هنوز هیچ ائتلافی بین این فراکسیون و فراکسیون‌های دیگر صورت نگرفته است.به نظر می رسد با این اظهارنظر مبهم و تلویحی لاهوتی کرسی نواب رییسی حداقل برای علی مطهری لرزان شده است و احتمال ائتلاف مستقلین با ولایی ها بر سر کرسی های نواب رییسی بالا رفته است. 

کرسی های دبیری و ناظری مجلس به چه کسانی می رسد؟

در تصمیمی که فراکسیون ولایی مجلس گرفته است تنها سه دبیر فعلی مجلس احسان قاضی زاده، اکبر رنجبر زاده و امیرآبادی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرده است.

در سمت کارپردازی هم این فراکسیون تنها یک کاندیدا یعنی محمد عباسی را به صحن مجلس معرفی خواهد کرد.

اما فراکسیون امید هم تکلیف کاندیداهای خود برای این 9 صندلی را مشخص کرده است. فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف نژاد، علیرضا رحیمی، بهروز بنیادی و رضا کریمی برای کرسی دبیری هیأت رئیسه و کریم حسین زاده، محمود صادقی و سید مهدی مقدسی برای جایگاه کارپردازی هیئت رئیسه از سوی فراکسیون امید به صحن مجلس معرفی خواهند شد.

فراکسیون مستقلین هم آشوری و نعمتی را به عنوان کاندیداهای کارپردازی و غلامرضا کاتب، رسول خضری و سمیه محمودی را به عنوان کاندیداهای دبیری انتخاب کرد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات هیات رییسه مجلس لاریجانی حاجی بابایی فراکسیون امید حاجی بابایی رقابت عبدالرضا مصری علی لاریجانی هیئت رئیسه انتخابات هیات رییسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها