Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی کشور تمام توجهات به سمت شرکت‌های دانش بنیان است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری آنها در بورس اظهار کرد: در حال حاضر یک صندوق مادر برای انجام فعالیت‌های مالی شرکت‌های دانش بنیان در بورس ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اعضای این صندوق مادر بیان کرد: اعضای این صندوق را فعالان بخش خصوصی و  دولتی با همراهی  دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات دانش بنیان در کشور گفت:  هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی باید برنامه ریزی مناسبی برای سرمایه گذاری مالی و خطرپذیر خود داشته باشند و  صندوق‌هایی از این دست  کمک بسزایی به آنها می‌کند.

تمام تمرکزمان روی شرکت های دانش بنیان است 

ستاری تصریح کرد: نسل جدیدی از کارآفرینان در حال ظهور هستند و باید با توجه به واقعیت‌های اقتصادی نیروی انسانی خود را تربیت کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و تحریم‌های موجود صادرات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند راه حل مناسبی برای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر  اقتصاد کشور باشد.

 وی ادامه داد: باید در شرایط تحریم تمام تمرکز خود را روی شرکت های دانش بنیان بگذاریم تا آنها بتوانند به راحتی هر چه تمام تر محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان صادر کنند.

ستاری با اشاره به کریدور صادراتی ایجاد شده گفت:  این کریدور برنامه‌های خود را در حوزه صادرات به دیگر کشورهای جهان دنبال می‌کند و تاکنون در آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه موفقیت های بسیاری را به دست آورده است.

برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان راهی برای صادرات بیشتر 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه بیشتری پیدا کند و برگزاری نمایشگاه های فناورانه در سطح کشور یکی از راه‌های توسعه صادرات است.

وی با اشاره به صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: هنگامی که نمایشگاه‌های دانش بنیان  برگزار می‌شوند هیئت‌های  تجاریکشورهای دیگر به این نمایشگاه می‌آیند و با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آشنا می‌شوند و این آشنایی سبب همکاری آنها با یکدیگر و فروش محصولات دانش بنیان میشود.

ستاری یادآوری کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایران توانایی خوبی در حوزه صادرات دارند و به کمک نیروی جوان و خلاق می‌توانند به توسعه اقتصادی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری معاونت علمی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با امضای موافقتنامه همکاری بین معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد ماکو، زمینه استقرار شرکتهای دانش بنیان با هدف تکمیل زیست بوم فن آوری، نوآوری ، در قالب شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه فراهم شده است.

  گروسی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو می گوید: صنایع دانش بنیان و فن آوری که به تجاری سازی رسیده اند در این شهرک امکان تولید و صادرات دارند .

  به دلیل نزدیکی منطقه آزاد ماکو به بازارهای اروپایی و هم جوار بودن با چند کشور آسیایی و نزدیک ترین نقطه برای صادرات ، منطقه آزاد ماکو از سوی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری ؛ برای ایجاد اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان در کشور انتخاب شد .

  گروسی افزود :این شهرک  الگویی می شود  برای سایر مناطق چون ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم بنابراین اینجا  نقطه اتصال نخبگان و جوانان ایران با جهان هم برای صادرات صنایع دانش بنیان و فن آور و هم احیانا واردات   آخرین ت  فن آوری های روز است.

  بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی؛ مناطق آزاد را برای انتقال فن آوری های نوین و پیشرفته به کشور مکلف کرده است.

  زنوزی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:

  فضای مناسبی را   تخصیص دادیم برای ایجاد شهرک دانش بنیان که شرکتهای دانش بنیان و شرکتهایی که فن آور هستند و قابلیت دانش بنیان را دارند می توانند در این شهرک مسقر شوند و با توجه به منطقه آزاد بودن و داشتن این مزیت و قوانین حمایتی در این زمینه تولیداتشان را در اینجا انجام دهند .

عملیات اجرایی این شهرک امسال در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز خواهد شد و کسانی که مایل به فعالیت در این شهرک هستند از طریق معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری می توانند برای فعالیت درآن ، درخواست خود را اعلام نمایند .

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها