Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در حاشیه بازدید میدان خان گفت: مستند سازی و معرفی بنا‌های تاریخی و تعریف کاربری روز برای آن‌ها در سال جاری در نظر گرفته شده که به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشند و ضمن ایجاد کارآفرینی، زنجیره‌های صنعت گردشگری در شهرستان کامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی دو سال گذشته قسمت اعظم بنا‌ها شناسایی و استحکام بخشی شده و تعدادی از آن‌ها نیز در برنامه سال جاری است.

فرماندار بافق با بیان اینکه اکنون به سمت مرمت و بازپیرایی بنا‌ها رفته ایم،  ادامه داد: تعداد زیادی از بنا‌های بافت تاریخی و تک بنا‌های روستا‌ها بازپیرایی شده و برای تعدادی از آن‌ها کاربری روز تعیین شده است.

زاده رحمانی همچنین مرمت پروژه‌ها در سال گذشته را مستمر و پیوسته بیان کرد.

امام زاده عبدالله، کویر زیبای صادق آباد، پارک و دریاچه مصنوعی آهنشهر، مجموعه تفریحی آبشار، مسجد جامعه روستا‌های قطرم، باقر آباد، صادق آباد باجگان و بشکان از جاذبه‌های گردشگری بافق است.

انتهای پیام/ی

ایجاد کارآفرینی و زنجیره‌های صنعت گردشگری در بافق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛علی اسماعیلی دهیار روستای کرد علیا گفت: با مشارکت و همدلی اهالی روستا ۲۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی یکپارچه سازی شده و با اجرای سامانه آبیاری نوین سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو، سیب زمینی و موسیر و ذرت علوفه‌ای تولید می‌شود.
اسماعیل افزود: هر ساله با جاری شدن آب چشمه‌ها و قنوات مردم روستا با اتحاد و هماهنگ برای لایروبی جوی‌ها و کانال‌های آبیاری اقدام می‌کنند تا بتوانند آب را به محصولات کشاورزی خود برسانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: در کنار کشاورزی صنعت گردشگری روستا نیز با توجه به وجود شهر زیر زمینی ۲۵۰۰ ساله با مساحت ۲۰ هزار متر مربع و آبشار کرد علیا و چشمه شاهی و سد چشمه شاهی به همت مردم روستا فعال شده است و خانه‌های قدیمی و بوم گردی نیز برای حضور گردشگران مهیا شده که به اقتصاد روستا کمک می‌کند.
دهیار روستای کردعلیا هم گفت: در صورت تامین زیر ساخت‌های کشاورزی و حمایت مسئولان، کشاورزان این روستا محصولات خود را تا ۲ برابر افزایش می‌دهند.
اسماعیلی، ظرفیت کنونی اسکان گردشگران را در خانه‌های بوم گردی و قدیمی این روستا ۱۰۰ نفر برشمرد و افزود: در تعطیلات روزانه سه هزار نفر از این روستای گردشگری بازدید می‌کنند و در صورت حمایت از مالکان خانه‌های بوم گردی و قدیمی امکان افزایش ظرفیت پذیرش و اسکان گردشگر تا میزان ۴۰۰ نفر فراهم است.

دیگر خبرها

  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • آماده باش کامل ۵ فرودگاه استان کرمان در پی هشدار هواشناسی
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری
  • آماده باش کامل به ۵ فرودگاه عملیاتی استان کرمان
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است