Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی از تهیه پیش نویس اولیه درباره مالیات عایدی سرمایه تا هفته آینده خبر داد و گفت: مطالعات مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر درآمد سرمایه نیز در دست تکمیل است و باید هرنظام مالیاتی ضوابط و ساختار خود را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «احمد زمانی» شب گذشته (4 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که با موضوع ضرورت توسعه پایه های مالیاتی پخش شد با اشاره به اینکه دولت به این نتیجه رسیده است که باید جراحی های مالیاتی انجام دهدف گفت: برخی دستگاه ها همکاری خوبی داشته اند اما تعدادی از دستگاه ها همکاری نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست نهادهای دولتی و غیر دولتی که با ندادن اطلاعات در نظام مالیاتی اخلال ایجاد می کنند به مجلس ارائه می شود.

 

معاون سازمان مالیاتی کشور از تهیه پیش نویس اولیه درباره مالیات عایدی سرمایه تا هفته آینده خبر داد و گفت: مطالعات مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر درآمد سرمایه نیز در دست تکمیل است و باید هرنظام مالیاتی ضوابط و ساختار خود را داشته باشد. 

 

وی یکی از اصلاحات ساختاری در نظام مالیاتی را که از یک دهه گذشته صورت گرفته است را معرفی مالیات مصرف عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از موفقیت های نظام مالیاتی کشور است اگرچه نیاز به بازنگری دارد. اصلاح ساختای معافیت های مالیاتی نیز در دستور کار است.

 

زمانی با اشاره به اینکه ظرفیت مالیاتی در قالب 2 ساختار ظرفیت با قوانین فعلی ( ظرفیت اقتصادی) و ظرفیت با وضع نظام های جدید مالیاتی تعیین می شود، افزود: شاخص نسبت مالیات ما نسبت به تولید ناخالص دولتی 9درصد است که نحوه محاسبه آن در کشورهای دیگر متفاوت است.

 

معاون سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه در کشور ما فقط براساس نسبت مالیات بر مالیات و مالیات بر ارزش افزوده لحاظ می شود، گفت: هنوز فاصله قابل توجهی با نسبت واقعی داریم.  برای جبران و پوشش دادن شکاف مالیاتی یکی از ابزارها، طرح جامع مالیاتی است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و در حوزه خدمات الکترونیکی پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

 

زمانی با تاکید بر اینکه هنوز بین ظرفیت مالیاتی براساس قوانین موجود و آنچه باید وصول شود شکاف قابل ملاحظه مبتی بر فرار مالیاتی، عدم کارایی ها در نظام مالیاتی و گستردگی معافیت های مالیاتی وجود دارد، گفت: برای حل این موضوع پیشنهاداتی برای معافیت های مالیاتی داده شده که در حال بررسی است.

 

وی با اشاره به اینکه گستره معافیت های مالیاتی در کشور ما بسیار بالاست، ادامه داد: حدود 16 نوع معافیت وجود دارد که باید حذف یا بازنگری شوند به عنوان مثال؛ معافیت های مناطق آزاد، معافیت های بخشی مختلف نیز درحال بررسی است.

 

معاون سازمان مالیاتی کشور در بررسی خود از شرایط اقتصادی کنونی گفت: در شرایطی به سر می بریم که یک دوران عدم شفافیت و وابسته به اقتصاد نفتی داشته ایم و فرایند اصلاحات نیز زمانبر است. مالیات بر ارزش افزوده هنوز مشکلات دارد و نمی توان حتی یک پایه مالیاتی را یک روزه تقدیم و اجرا کرد و اگر اطلاعات لازم را نداشته باشیم امکان دارد در اجرا به مشکل برخورد کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان مجلس نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر مسجد پایه های مالیاتی مالیات اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان مالیات خودرو اعلام شد

بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟
  • میزان مالیات خودرو اعلام شد
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد
  • عضو کمیسیون امنیت ملی: سازوکارهای حمایتی تحقق شعار سال با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم محقق می شود