Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سیلاب اخیر بیش از ۱۱هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های راه استان وارد کرد.

 شرفی  اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، ۲۰۶ دستگاه پل و آب رو و ۵۹ دستگاه پل با دهانه بالای هشت متر در سیل تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با امکانات ادارات راهداری ۱۹ استان ۱۰ دستگاه پل بزرگ در جاده خرم آباد- پلدختر نصب شد، افزود: پل روستای چم مهر که مورد تاکید رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، سازمان راهداری و استاندار لرستان است طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از احداث پل جدید در محور بابازید خبر داد و گفت: پل بابازید در جاده ترانزیتی غرب کشورقرار دارد که عمده تردد نفتکش‌ها در این محور صورت می‌گیرد این پل ۷۰ سال پیش احداث شده بود که در سیل اخیر تخریب و مسیر قطع شد.

شرفی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار درساخت این پل مورد نیاز باشد.

به گفته وی خوشبختانه با اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بسیج امکانات ۱۹ استان معین، لرستان از حالت بحران خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: با هماهنگی سازمان و حوزه معاونت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید مشاور مشترکی انتخاب و مسیر خرم آباد- پلدختر را مطالعه کند که در حال حاضر مطالعات انجام شده است.

شرفی گفت: در طرح اول با توجه به تخریب بیش از ۴۸ کیلومتر از مسیر احتمال دارد که این میزان از راه مجددا احداث شود و مسیر جایگزین و ایمن بویژه در قسمت‌هایی که رودخانه به جاده نزدیک شده بیش از هشت تونل، واریانت و پل جدیدایجاد شودکه این طرح در حال نهایی شدن است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های پرجمعیت مسیر و مراکز مهم تولید در این محور قرار دارد مسیر جدید با در نظر گرفتن راه سریعتر و آنتنی به این روستا‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: همچنین برای تردد آسانتر مردم در محور قدیم نیز همان مشاور قرار است برآورد را تا آخر خرداد اعلام و با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار حداقل‌های ایمنی در این محور برقرار شود.

انتهای پیام/ ر

سیل ۱۱هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های راه لرستان خسارت وارد کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری شرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری گفت: بیشترین میزان خسارت با حدود ۶۵ درصد مجموع خسارت وارده، مربوط به خسارت سرمازدگی نیمه اسفندماه سال گذشته بوده که در جریان آن مزارع گندم و جو کشاورزان در همه مناطق استان دچار خسارت هنگفت شد.
وی میزان خسارت سرمازدگی در استان اردبیل در سال زراعی جاری را بیش از ۲۹ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در جریان موج سرما و یخبندان شدید اسفندماه سال گذشته و در حالی که مزارع گندم و جو استان به مرحله ساقه‌دهی زودهنگام رسیده بود، بخش اعظمی از مزارع این ۲ محصول در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه مغان از بین رفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مزارع گندم و جو شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، اردبیل، بیله‌سوار، انگوت، مشگین‌شهر و اصلاندوز به ترتیب بیشترین خسارت را از سرما و یخبندان اسفندماه محتمل شدند.
اژدری اظهار کرد: در سال زراعی جاری پس از سرمازدگی بیشترین میزان خسارت حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی استان اردبیل با حدود ۱۳ درصد مجموع خسارت وارده مربوط به خشکسالی و میزان آن پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: علاوه بر این خسارت‌های متفرقه نظیر آتش‌سوزی، باد و توفان، سیل و تگرگ، شیوع آفات از جمله شته روسی و زنگ زرد و نیز بیماری آبزیان در استان رخ داده و موجب زیان تولیدکنندگان حوزه کشاورزی استان اردبیل در زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام و طیور، تاسیسات دامی و ابنیه و تاسیسات زیربنایی شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد