Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@03:46:45 GMT

فرانسه با ۱۰ میلیون مسلمان چهره دیگری یافته است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۶۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنت خبری «ولتر» در مطلبی که درباره «مهاجرین مسلمانی که امروز به شهروندان این کشور مبدل شده‌اند»، مقاله‌ای را منتشر کرده و به نقل از احمد اوغراس رئیس شورای فرانسوی آیین اسلام (CFCM) که این روزنت وی را یک اسلامگرای نزدیک به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه معرفی می‌کند، می‌نویسد: امروز در فرانسه بیش از ۱۰ میلیون مسلمان داریم که بیش از ۶ میلیون نفر از آن‌ها الجزایری تبار، بیش از ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون نفر نیز مغربی‌تبار، ۸۰۰ هزار نفر ترک تبار و ۸۰۰ هزار نفر نیز تونسی تبار می‌باشند. امروز ما ۱۰ میلیون نفر شدیم بنابراین نمی‌توانند ما را نادیده بگیرند.

 

به نوشته این روزنت خبری وی این مطالب را در مصاحبه با یک رادیو مراکشی اظهار داشته است.

نویسنده این مقاله معتقد است: هر چند به سختی می‌توان صحت این آمار را بررسی کرد. با این حال وی در آمارهای خود به مسلمانان آفریقایی تبار، یا مسلمانان منطقه خاورمیانه یا حوزه بالکان اشاره‌ای نداشته، در همین حال بسیاری از مسلمانان معتقدند که فرانسه اگر ساخته شده به همت آن‌ها بوده، زیرا آن‌ها بودند که اقتصاد فرانسه، مترو، بزرگراه‌ها، قطارهای سریع السیر، ... را ساختند. اما همین مسلمانان اشاره‌ای به تروریستی‌های اسلامگرا نمی‌کنند و آن‌ها را دو یا سه تروریستی معرفی می‌کنند که به هیچ وجه محصول اسلام نیستند، بلکه دست پرورده جامعه فرانسه می‌باشند.

رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه با اشاره به اینکه دیگر نظرات نویسنده این مقاله ادامه می‌دهد: از منظر این نویسنده نکته حائز توجه این است که وقتی فرانسه از مسلمانان اشباع شود، جامعه به طور کامل تغییر خواهد کرد و به جامعه‌ای اسلامی مبدل خواهد شد. اما رسانه‌های فرانسوی ترجیح می‌دهند به ترویج این تفکر پردازند که می‌گوید در اروپا هیچ کشوری فرهنگ خود را در اثر حضور انبوه مهاجرین از دست نخواهد داد. اما امروز اسلام از نظر ترتیب حضور در فرانسه سومین دینی است که در فرانسه پا گرفته و بر خلاف سایر ادیان هرگز عرصه را در برابر سایر ادیان نباخته است.

وی می‌افزاید: اینکه فقط از کشورهای شمال آفریقا و ترکیه ۱۰ میلیون مسلمان در فرانسه حضور دارند یعنی ۱۴.۷۵ درصد جمعیت ۶۷ میلیون و ۷۹۵ هزاری در فرانسه مسلمانند. این رقم سوای برخی آمار دیگری است که از ارقام و نسبت بالاتری حکایت دارد. اما با فرض این که نسبت فوق ۱۶ درصد باشد می‌توان گفت جامعه فرانسه روند و ریتم دیگری به خود گرفته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از رژه روز سن پاتریک تا افطاری های رمضانی

مزارع کلزا در دامنه کوهی در استان جیانگشی شرقی در چین/ زوما اعتراض نمادین به انتخابات ریاست فدراسیون روسیه با حضور بیوه الکسی ناوالنی در مقابل سفارت روسیه در شهر برلین آلمان/ خبرگزاری فرانسه آموزش یگان های کماندویی ارتش ترکیه در یک مرکز آموزش در استان کارس ترکیه در شرایط برف و سرمای شدید/ خبرگزاری آناتولی رژه روز "سن پاتریک" در شهر نیویورک آمریکا/ گتی ایمجز اردوگاه آوارگان جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مسابقات اسکی سنتی در سوییس/ EPA نمایی از آتشفشان ایسلند/ خبرگزاری فرانسه نمایشگاه سگ های خانگی در بخارست رومانی رژه روز "سن پاتریک" در شهر شیکاگو آمریکا/ زوما حضور هندوها در جشنواره "لادو هولی" در معبد "رادارانی بارسانا " در "اوتار پرادش" هند/ زوما کارناوال "زامبو" در شهر طرابلس لبنان/ زوما رژه روز سن پاتریک در انگلیس/ PA آماده کردن بشقاب های افطاری در شهر داکا بنگلادش/ زوما کاسه های افطاری در اندونزی/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشنواره بهاره مسکو تا جشنواره زنان آتشین در اسپانیا

دیگر خبرها

  • تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی
  • نقش محوری خانواده و آموزش در شخصیت‌سازی مسلمانان
  • حمله به زندانیان مسلمان در انگلیس با اسپری فلفل
  • دیدنی های امروز؛ از رژه روز سن پاتریک تا افطاری های رمضانی
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاری
  • تکریم ایام روزه‌داری در کشور‌های مختلف دنیا چگونه است؟
  • رمضان، به وسعت جهان
  • آچار فرانسه خمس سرحال است (عکس)
  • معضل مسلمانان ژاپن؛ «نمی‌خواهم جنازه‌ام را بسوزانند»