Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی، گفت: طبق مصوبه مجلس در چارچوب بودجه ۹۷، مقرر شد که ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیار دولت قرار گیرد، اما مشخص نیست که دولت این میزان ارز را در کجا هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخ‌گوی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی باشد، اظهار داشت: طبق شواهد موجود به دلیل نبود نظارت مستمر و جامع از سوی دولت شاهد هستیم که برخی ارز دولتی و حتی نیمایی را برای مصارف دیگری از قبیل غذای حیوانات، مواد بهداشتی غیر ضروری و دیگر موارد هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر موارد مصرف ارز‌های دولتی داشته باشد، تصریح کرد: روش مجلس در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی به دولت مناسب نبود و به نوعی چک سفید امضا به دولت داده شد، زیرا موارد و نحوه مصرف طبق این قانون مشخص نیست و دولت هر کجا دلش بخواهد می‌تواند آن را هزینه کند.

پورابراهیمی ادامه داد: روش مجلس برای اجازه به دولت در جهت تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی باعث شد تا شاهد وضعیت امروز در بازار کالا‌های اساسی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نارسایی‌هایی که در تخصیص ارز برای کالا‌های اساسی از سوی دولت ایجاد شده، بابت این موضوع از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که ۱۴ میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شکایت مجلس دیوان محاسبات کشور ارز کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال

عقیل شکری گفت: مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زندا‌ن‌ها اقدامات تامینی و تربیتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و شیلات استان اردبیل در دیدار‌های جداگانه با مدیرکل دیوان محاسبات در سال جدید ضمن ارائه گزارشاتی از عملکرد دستگاه‌های تابعه و ارائه برنامه‌های سال جدید، خواستار حمایت‌ها و ارائه مشاوره‌های قانونی این نهاد نظارتی در استان شدند.

او در این دیدار‌ها با اشاره به جایگاه والای قانونی این مجموعه به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دیوان محاسبات همواره حامی دستگاه‌ها و مدیرانی است که در چهارچوب قانون برای خدمت رسانی به مردم در تلاش هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل افزود: این نهاد نظارتی مصمم است با ترک فعل مدیران و کارشناسان و تصمیمات نادرستی که منجر به تضییع بیت المال در استان شود، برخورد قانونی لازم را از طریق معرفی متخلفین به دادسرای دیوان محاسبات کشور، داشته باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد