Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:09:53 GMT

آموزش مفاهیم داده کاوی و یادگیری ماشینی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۷۷۸

آموزش مفاهیم داده کاوی و یادگیری ماشینی

کارگاهی آموزشی با هدف آموزش مفاهیم داده کاوی و یادگیری ماشینی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه و مرکز مطالعات مهندسی فرایند و مدیریت منابع دانشگاه تهران کارگاهی تحت عنوان" مروری بر مفاهیم داده کاوی و یادگیری ماشینی" با تدریس مهندس امیررضا تجلی را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه امیررضا تجلی مدرس این کارگاه اظهار کرد: امروزه نقش داده‌کاوی و یادگیری ماشینی حائز اهمیت‌تر از گذشته شده و با نرخ رشد فوق‌العاده شدیدی در حال پیشرفت است اما در این کارگاه دو ساعته قرار است یک سری از مفاهیم داده‌کاوی و یادگیری ماشینی را به شرکت کنندگان منتقل کنیم.

وی افزود: خیلی از افراد داده‌کاوی و یادگیری ماشینی را یکسان می‌دانند که این اشتباه است. دیتاماینینگ و داده‌کاوی یعنی کشف دانش و استخراج آگاهی از یک پایگاه بزرگ داده و با استفاده داده‌کاوی می‌توانیم از دل داده‌ها به یک بینش دست پیدا کنیم. داده‌کاوی را می‌توان بیشتر در زیرمجموعه تحلیل‌های کسب و کار قرار داد.

تجلی تصریح کرد: در داده‌کاوی به حضور انسان نیاز است اما در یادگیری ماشینی دنبال چیز دیگری هستیم. به دنبال این هستیم که بر روی یک وسیله اعم از لپ‌تاپ، کامپیوتر روی میزی، موبایل و… یادگیری شکل بگیرد و برای پیش‌بینی رویدادهای آینده یک الگوریتم خلق شود. این اتفاق می‌تواند بدون حضور انسان هم در نظر گرفته شود. در واقع یادگیری ماشینی یک سری از الگوریتم‌هاست که جهت بهبود تجربه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این الگوریتم‌ها را ما در دسترس داریم و به ماشین می‌دهیم و با یادگیری که در ماشین شکل می‌گیرد می‌تواند کار پیش‌بینی را انجام دهد.

او با بیان اینکه در این کارگاه قرار است این دو مفهوم شرح داده شود توضیح داد: مکانیزم‌های هر کدام بررسی می‌شود هرچند که ریشه یادگیری ماشینی، داده‌کاوی است و در واقع یادگیری ماشینی یک مرحله جلوتر از داده‌کاوی است و الگوریتم‌های هر کدام از این دو حوزه در این کارگاه به صورت اجمالی بررسی خواهد شد و برای نمونه مواردی که در شرکت‌های بین‌المللی در حال حاضر وجود دارد و از این تکنیک‌ها و ابزارها در ارتباط با این موارد استفاده می‌شود را مورد مطالعه قرار می‌دهیم. خروجی این دو ساعت هم باعث هم‌افزایی و دانش‌افزایی و پیدا شدن دید و ایده‌های بهتر نسبت به دنیای پیرامون می‌شود.

کارگاه مروری بر مفاهیم داده‌کاوی و یادگیری ماشینی سه‌شنبه ۷ خرداد از ساعت ۱۳ الی ۱۵ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شهيد بهشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌

رضامراد صحرایی٬ وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تنوع مدارس دولتی باید کمتر شود.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: امروز موضوع کیفیت آموزش روی میز شخص رئیس جمهور است.

او ادامه داد: در اثر اجرای مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مناطق محروم جزء ۴۰ نفر برتر کنکور در گروه های آزمایشی مختلف شدند. اجرای برنامه درسی  ملی یکی دیگر از  مهمترین اهداف اجرای این مصوبه است.

صحرایی بیان کرد: سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی گفت:‌ دانش آموزان ارزشمندترین سرمايه خانواده ها و بزرگترین گنج آینده کشورند؛ بنابراین مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است. مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است. سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد و طبق برنامه هفتم سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

او همچنین گفت: قانون باید اجرا شود و قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه های تربیت معلم است‌.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است