Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به توان ظرفیت علمی و دانشگاهی در این شهرستان گفت: شهرستان دماوند ظرفیت تبدیل به قطب علمی کشور را دارد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودهن، مجید صفری شامگاه شنبه در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد با اشاره به ظرفیت دانشگاهی شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند دارای 2 واحد دانشگاهی قوی و مستعد فعالیت‌های بیشتر است که به دلیل دارا بودن این ظرفیت‌ها سیاست ما بر این است تا این شهرستان بیش از پیش به سمت مسائل آموزشگاهی و علمی سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش داریم تمام امکانات را در اختیار دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران آموزشی و درمانی قرار دهیم تا بتوانیم شهرستان دماوند را به قطب علمی تبدیل کنیم و خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های بسیاری در این حوزه انجام شده اما با وجود استعدادهایی که وجود دارد باید بیش از گذشته تلاش شود‌.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه ضمن تقدیر از مسئولان در زمینه پیگیری احداث پروژه بیمارستان رودهن بیان کرد: یکی از انتظارات و درخواست مردم منطقه رودهن همین بیمارستان بود که مدت زیادی این پروژه متوقف شده بود اما در حال حاضر شاهدیم که مسئولان مربوطه عزم خود را برای بهره‌برداری از این پروژه جزم کرده‌اند و امید است به زودی این موضوع محقق شود.

صفری ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد به عنوان متولی وارد این امر شود مردم نیز قطعاً به میدان خواهند آمد و ما نیز به عنوان دستگاه اجرایی ورود خواهیم کرد.

مطالعه 1000 پژوهشگر دانشگاه آزاد بر مسئله سیل خوزستان؛ استمرار فعالیت قرارگاه جهادی تا عید فطراهواز| دانشگاه آزاد به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه است + تصویراهواز| دانشگاه آزاد به دنبال حضور فعال در قالب کنش‌گر همراه با مردم است

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی با فعالیت خود اعتماد مردم را نسبت به نظام جلب کنند تصریح کرد: احیا مسائلی که از گذشته باقی مانده اعتماد مردم را نسبت به نظام جلب خواهد کرد در شهرستان دماوند امکانات و استعدادهای خوبی وجود دارد که دانشگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند اما تنها دانشگاه آزاد وارد شده و سایر دانشگاه‌ها از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند که امیدواریم با تأسیس دانشگاه‌های متعدد همچون پردیس دانشگاه پزشکی، پرستاری غیره بتوان شهرستان دماوند را به قطب علمی تبدیل کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها و اهمیت آن در پیشرفت کشور اظهار داشت: نقش دانشگاه در تحقق شعار سال و شعارهای 10 سال اخیر نسبت به اقتصاد مقاومتی، کار و کالای ایرانی و رونق تولید بسیار مهّم بوده و مجموعه دانشگاهی در استان تهران باید طرحی نو ایجاد و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی ادامه داد: باید تفاهم‌نامه‌های مختلفی در هر شهر ایجاد شود تا با کمک دانشگاه‌‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و تجارت گام‌های اساسی برداشته شود.

امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند با وجود 2 دانشگاه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و ادارات مربوطه باید ظرفیت‌های هر شهر را ببینند و قدم بردارند تا علم و عمل را به یکدیگر پیوند زنند.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند