Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عباس امینی‌زاده با حضور در منزل شهیدان باصره و داشته، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا از سرمایه‌های نظام و کشور هستند، اظهار کرد: شهدا به گردن همه ما حق دارند و معرفی بیش از پیش آنها بر همه ما واجب است.

وی افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که نام و یاد و منش شهیدان در جامعه همیشه جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندر عباس خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با اتکا به فرهنگ شهادت، امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده، به همین دلیل باید راه شهدا، که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند، ادامه دهیم.

وی گفت: شهیدان داشته و باصره از کارکنان شهرداری بندرعباس بودند و برای مجموعه شهرداری چه افتخاری بیشتر از این که در این روزهای غرورآفرین به دیدار خانواده‌های آنها برویم.

امینی‌زاده با بیان اینکه شهدا انسان‌های برگزیده ای بودند و این افتخار جای شکر گذاری دارد، خطاب به مادران این دو شهید گفت: شما فرزندان خوبی تربیت کرده و نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارید.

اضافه می‌شود، عملیات بیت‌المقدس در دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد و آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف این عملیات در دوران دفاع مقدس بود که پس از 578 روز اشغال، در سوم خرداد سال 1361 تحقق یافت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت. فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرد.

شهید داشته ازجمله شهدای گلگون کفن این عملیات است.  این شهید گرانقدر از کارکنان شهرداری بندر عباس بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد صادرات از خرمشهر

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

علی عسکری افزود: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناور‌های عملیاتی از دیگر دستاورد‌های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشور‌های همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند