Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بینایی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه مشارکت جوامع محلی امروز یک ضرورت در حوزه توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود، ابراز کرد: تشکل‌های مردمی با عنوان انجمن همیاران توسعه محله می‌توانند به عنوان مجموعه‌های ثبت شده در فرمانداری مشکلات و ظرفیت‌های محله‌ها را برای برنامه ریزی به نهادهای دولتی منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه توسعه و رشد در کشور بر محوریت قدرت، مرکزیت، منابع شکل می‌گیرد، ابراز کرد: در فرآیند توسعه و رشد، نقش دولت و حاکمیت به طور کلی و عام و کالبد پررنگ‌تر از مردم و انسان محسوب می‌شود.

ضرورت مشارکت مردم در توسعه اجتماعی و فرهنگی

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان گفت: مناطقی از شهرها به دلیل کم‌تر توسعه یافتگی و کم برخورداری دچار سه نوع فقر شدند که این انواع شامل فقر امکانات، فقر مالی و فقر فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار هستند که برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک مدل مدیریتی جدید، جامع و واحد هستیم.

بینایی بیان کرد: دولت به سه دلیل عمده، عدم وجود عده و عده لازم، کمبود منابع اعتباری کافی و مهم‌تر از همه عدم شناخت لازم از آسیب‌های هر منطقه نیازمند مشارکت جدی مردم است در نتیجه برنامه یکپارچه سازی نظارت اجتماعی با رویکرد توانمندسازی جوامع محلی سعی دارد با تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و منابع نهادها و دستگاه‌ها با انرژی بیشتر در پنج حوزه کالبدی، فرهنگی، اجتماعی، احساس امنیت و اقتصادی، محله‌های کم برخوردار را توانمند کند.

وی افزود: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده فرصت مناسبی برای اجرای برنامه یکپارچه سازی محسوب می‌شود که باید به آن توجه کافی را داشت.

کد خبر 4626075

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد


به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ضمن تبریک عید سعید فطر بیان کرد: ویژه‌ برنامه‌های شاد و مفرح برای مردم شهربندرعباس و مهمانان به مناسبت عید سعید فطر در محل زیر پرچم از ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ تا ۲۴ فروردین برگزار شد.   مسلم عاشوری افزود: اجرای گروه سرود ، مسابقه ، گروه نمایش طنز ، اجرای نمایش باموضوع فرهنگ شهروندی ، اجرای خوانندگان و برپایی غرفه فرهنگی سازمان برای انجام نقاشی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه هايي بود که در این جشن ها اجرا شد.و مورد استقبال شهروندان و ميهمانان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • برنامه ریزی برای فعال شدن واحد‌های راکد و نیمه راکد
  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ملارد معرفی شد
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد
  • رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری مهمترین اهداف آذربایجان شرقی در۱۴۰۳