Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال صبح یکشنبه در نشستی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با بناهای تاریخی استان سمنان به میزبانی میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه عملیات عمرانی ساخت و ساز در حریم امامزاده جعفر دامغان متوقف شد، تاکید کرد: این تصمیم در پی بازدید میدانی از عملیات عمرانی تا بررسی مجدد کارشناسی و ارائه طرح‌ها و مستندات از سوی هیأت امنا و شورا و تائید نهایی طرح توسط مشاور در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جلسه بررسی و تبادل نظر در خصوص ساخت و ساز در حریم مجموعه امامزاده جعفر (ع) برگزار شده است، ابراز کرد: این اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده اما از مدتی پیش طرح توسعه عمرانی- تجاری خدماتی در حریم درجه یک این مجموعه آغاز شده که با مخالفت‌های سازمان میراث فرهنگی و انجمن‌های مردم نهاد شهرستان دامغان و استان، رسانه‌ها و … مواجه شده است.

اصلاح کف پوش بازار شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان با قدمت بیش از هزار سال دارای آثاری از دوران سلجوقی و تیموری است، گفت: این مجموعه شامل چهار بنای آرامگاه امامزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم، امامزاده جعفر، خانقاه منسوب به شاهرخ تیموری و برج چهل دختران است که همگی در مرکز شهر تاریخی دامغان قرار دارند.

جمال همچنین از آغاز فصل جدید مرمت بازار شاهرود خبر داد و تاکید داشت: در راستای بهسازی بستر بازار تاریخی شاهرود، عملیات مرمت و ساماندهی قسمتی دیگر از این بنای ارزشمند آغاز شد.

وی افزود: برداشت آسفالت، انجام زیرسازی و اجرای سنگ فرش از برنامه‌های در دست اجرا برای مرمت بازار شاهرود است.

کد خبر 4626089

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان میراث فرهنگی مهدی جمال شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هادی حق‌بین گفت: این مجموعه ورزشی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی افزود:مجموعه ورزشی امامزاده یحیی شامل ساختمانی ۲ طبقه با زیربنای ۳ هزارو ۷۰۰ مترمربع است.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۱۹۰۴ متر مربع آغاز شده که طبقه اول مجموعه شامل استخر و طبقه دوم بنا شامل سالنی برای ورزش‌های توپی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، تجهیز کارگاه و ثبت سفارش آزمایشات جوش، پیچ و میلگرد انجام شده و اقداماتی از قبیل آرماتوربندی دیوار حائل ضلع شرقی، زنگ زدایی و اجرای پوشش ضد زنگ اسکلت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد