Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:05:42 GMT

برگزاری هفت شب خاطره شهدا در کردستان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۴۰۲

برگزاری هفت شب خاطره شهدا در کردستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی اظهار داشت: کمیته مسابقات و جشنواره ها یکی از کمیته های زیر مجموعه کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان است که تاکنون برنامه های مختلفی در قالب آن برای برگزاری هر چه بهتر کنگره انجام داده است.
رئیس حوزه هنری کردستان برگزاری هفت شب خاطره شهدای استان را از جمله برنامه های برگزار شده اعلام کرد و افزود: این برنامه ها در شهرستان های سنندج و بیجار و با حضور جمع زیادی از هنرمندان و خانواده شهدا برگزار و در آن به معرفی خصوصیات اخلاقی و فعالیت های شهدا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های این کمیته برگزاری مسابقه از سه کتاب محبت پنهان خاطرات آزاده بیجاری محمدتقی کریمی، نقشه های خاکی خاطرات شهید محمدامین کلاته و کتاب ماموستا که برگرفته از خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس ماموستا ملا قادر قادری است، خواهد بود.
دبیر کمیته مسابقات و جشنواره کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان گفت: تاکنون ۶۵۰ نفر از سراسر کشور پاسخنامه های خود را از داخل این سه کتاب به دبیرخانه مسابقه در استان ارسال کرده اند که قبل از برگزاری کنگره نفرات برگزیده برای تجلیل معرفی می شوند.  
مرادی برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند با همکاری کمیته فرهنگی را از دیگر برنامه های برگزار شده اعلام کرد و یادآور شد: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده در روز برگزاری کنگره نیز دف نوازی ۵۴۰ نفر از دف نوازان استان اجرا می شود.  
کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان اواخر خرداد ماه جاری در سنندج برگزار می شود.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان