Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هزاران نفر در اراضی اشغالی در اعتراض به اعطای مصونیت پارلمانی به بنیامین نتانیاهو در خیابان‌های تل آویو تظاهرات کردند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی  در اعتراض به اقداماتی که می‌تواند «بنیامین نتانیاهو» را از پیگرد قانونی مصون و قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را محدود کند، به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، روز شنبه «تل آویو» شاهد تظاهرات بی سابقه‌ای با حضور تقریبا همه احزاب مخالف بود. این تظاهرات که به اعلام سازمان دهندگان آن حدود ۸۰ هزار نفر را به خیابان آورد، در اعتراض به گام‌هایی بود که اخیرا برای اعطای مصونیت قضایی به نتانیاهو برداشته شده است.
نتانیاهو در آوریل گذشته با وجود اعلام جرم دادستان کل رژیم صهیونیستی علیه او به اتهام تقلب و رشوه در ماه فوریه، توانست برای بار پنجم به نخست وزیری انتخاب شود.
او که با سه پرونده قضایی روبرو است، این اتهامات را سیاسی خوانده و اعلام کرد با توجه به موفقیت در کسب آرای عمومی برنامه‌ای برای استعفا ندارد حتی اگر متهم شود.
اگرچه نتانیاهو در صورت اثبات جرم ملزم به کناره گیری از قدرت نیست، اما حامیان او در حزب لیکود در صورت ابقایش در سمت نخست وزیری، برای مصونیت پارلمانی او تلاش خواهند کرد. این اقدام، احکام دیوان عالی علیه نتانیاهو را باطل خواهد کرد.
معترضان با حضور در خیابان‌های اراضی اشغالی هرگونه تلاش برای محافظت از نتانیاهو یا محدود کردن دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
«یئر لاپید» یکی از روسای اصلی حزب مخالف «آبی و سفید» در تظاهرات اعلام کرد نتانیاهو درصدد است تا با تخریب دادگاه عالی از رفتن به زندان اجتناب کند.
نتانیاهو که در حال حاضر درصدد ایجاد ائتلاف جدید با احزاب دیگر برای در اختیار داشتن ۶۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان با هدف تشکیل کابینه است، تاکنون موفق نشده به توافقی با این احزاب دست یابد.
براساس قانون رژیم صهیونیستی اگر نتانیاهو نتواند تا ۲۹ می (۸ خرداد) کابینه را تشکیل دهد، رئیس این رژیم از یکی از اعضای کنیسه می‌خواهد کابینه را تشکیل دهد.
دادستان کل رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد جلسه استماع اتهامات نخست وزیر این رژیم در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اعتراضات مردمی اعتراضات گسترده تل آویو مصونیت پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی

یک ائتلاف اردنی از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حق مشروع این کشور در مقابله با سرکشی رژیم اشغالگر و تجاوز مکرر به حاکمیت کشورها است.

طبق گزارش المیادین، این ائتلاف تاکید کرد: پاسخ ایران در حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین بود.

ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن خاطرنشان کرد: نقض حاکمیت اردن را به‌طور قاطعانه محکوم می‌کنیم و ما خواهان بستن پایگاه‌های نظامی ناتو در خاک کشورمان هستیم.

پیش از این «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسؤولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: روابط ما با اردن دوستانه است و در طول ماه‌های گذشته، تماس‌های مستمری بین مقامات ۲ کشور وجود داشته است و گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص نحوه مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با نگاه مشترک به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به موضوع صلح و امنیت در منطقه، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین ۲ کشور ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند
  • ان. بی. سی نیوز: مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • تهران هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • ایران هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • حمله ایران به اراضی اشغالی اجرای شیوه جدیدی از بازدارندگی بود