Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@20:53:24 GMT

فقط یک لامپ!

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۶۲۲

فقط یک لامپ!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق که حاکی از افزایش هفت درصدی بهای برق بود، از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ و افزایش بهای برق پرمصرف‌ها تا سقف ۲۳ درصد از ابتدای ماه جاری اجرا شد. هدف دولت از ابلاغ مصوبه مذکور اصلاح الگوی مصرف مشترکان عنوان شده است. تعرفه‌های جدید بهای آب و برق طبق مصوبه مذکور طوری طراحی شده‌اند که اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند، شاهد کاهش ۲۰ درصدی صورتحساب برق مصرفی خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌که ۱۰ درصد از مشترکان جزو پرمصرف‌ها هستند اما یک درصد از مشترکان برق که در بالاترین رده مصرفی قرار دارند، به اندازه ۱۰ درصد مشترکان کم مصرف برق مصرف می‌کنند. اما آنچه میزان مصرف برق را در تابستان بیش از دیگر فصل‌های سال افزایش می‌دهد استفاده از وسایل سرمایشی است. در این فصل حدود ۲۲ هزار مگاوات یا معادل ۴۰ درصد از مصرف برق کشور، به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

تنها یک لامپ و چند درجه!

آمارها حاکی از آن است که کشور از ۸۷۶۰ ساعت در سال، در حدود ۵۰۰ ساعت با مشکل افزایش شدید مصرف برق مواجه است که با کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی، به راحتی قابل تأمین است. منحنی ۲۴ ساعته بار نشانگر آن است که با مدیریت مصرف، می‌توان شبکه برق کشور را در ساعت‌های پیک مدیریت و از اعمال محدودیت جلوگیری کرد. تنظیم درجه کولر گازی روی عدد ۲۴، به تنهایی می‌تواند ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق را به دنبال داشته باشد.

به گفته محمدحسن متولی‌زاده - مدیرعامل شرکت توانیر - اگر هر خانوار ایرانی تنها یک لامپ خود را در ساعت‌های پیک خاموش کند، ۱۰۰۰ مگاوات (معادل نیروگاه اتمی بوشهر) از مصرف برق ایران، کاهش خواهد یافت.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، وی درباره راهکارهای مشترکان برای قرار نگرفتن در گروه پرمصرف‌ها نیز توضیح داد: با توجه به اینکه در تابستان وسایل سرمایشی بیش‌ترین میزان مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، مشترکان در صورت توجه و دقت در چگونگی استفاده از وسایل سرمایشی، می‌توانند به میزان زیادی از مصرف برق خود را کاهش دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مشترکان برق وسایل سرمایشی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: برای تابستان امسال ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۲.۵ برابر الگو، ۲۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیر‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا