Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور وجود سه هزار و ۹۷۷ روستا در ناحیه حریم شهری را زنگ خطری برای کشور عنوان کرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مجید عبداللهی شامگاه گذشته در نخستین نشست شهرداران استان سمنان در مرکز این استان از بازگشت منابع شهرداری با تلاش مسئولان خبر داد و اظهار داشت: این هم به دغدغه و معضل اساسی شهرداری‌ها تبدیل‌شده بود که خوشبختانه در سال جاری از مجموع سه هزار و 200 میلیاردی که در سال گذشته از شهرداری‌ها جدا شده بود، حدود 197 میلیارد  تومان آن به حساب شهرداری‌ها واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با نامتقارن خواندن تناسب جمعیتی و توزیع طبقه‌بندی در شهرهای کشور و مهم خواندن موضوع جدی مهاجرت بر این اساس گفت: موضوعی که این روزها به شکل پلکانی در حال انجام است مهاجرت از روستا به روستا، از روستا به شهرهای کوچک و از شهر کوچک به شهر بزرگ است و این در حالی است که طی زمانی 20 ساله از سال 65 تا 85 غالب مهاجرت‌ها از روستا به شهرهای مرکز استان‌ها انجام‌شده است.

تهران| تأسیس شرکت‌های مدیریت پسماند به سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها محول شود54 درصد از بودجه شهرداری شهر قدس برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافتگلستان| 500 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور اختصاص یافت

رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور ، وجود سه هزار و 977 روستا در ناحیه حریم شهری را زنگ خطری برای کشور عنوان کرد و گفت: در این روستاها میزان رشد جمعیت  چهار درصد است و با توجه به اینکه باید رشد جمعیت شهری 1.22 درصد باشد اما 2.17 درصد است.

عبداللهی اعلام کرد: در حادثه سیل اخیر متأسفانه تعداد پنج هزار و 140 روستا و 273 شهر در سراسر کشور دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها ملزم به توجه به مطالبات شهروندان هستند افزود: باید در کنار نظرخواهی از شهروندان ، نیازهای اساسی شهروندان در حوزه شهری شناسایی و نسبت به رفع و فراهم‌سازی آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به تمرکز جدی وزارت کشور بر حوزه آموزش شهروندی اظهار داشت: با توجه به وجود صندوقی در شهرداری‌ها، امکان پرداخت وام چهاردرصدی برای این سازمان فراهم‌شده است.

عبداللهی بیان داشت: امکان تأسیس شرکت بازیافت برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا چند دهیاری به‌صورت جمعی فراهم است.

وی بر نقش تسهیلگری و هماهنگی فرآیندها و نظارت بر اقدامات از سوی مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی شهرداری‌ها بیش از پست‌های سازمانی آن‌ها است؛ هر چه اعتبار تزریق می‌شود؛ صرف حقوق می‌شود که نیاز است این مسئله مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر حفظ نقش مردم بر شهرداری و شورا بر شهرداری تصریح کرد: می‌بایست شهرداری‌ها یک درصد و دهیاری‌ها سه درصد از منابع اعتباری خود را صرف آموزش کنند.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد