Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@11:52:48 GMT

کرمان دومین استان پرمصرف آب در کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۸۱۷

کرمان دومین استان پرمصرف آب در کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مسئله آب با وجود محدودیت‌زا بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید به این نکته توجه داشت که کرمان با سرانه ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب است اما گردش مالی فعلی از مصرف آب در استان حدود ۵ میلیارد دلار است در حالی که می‌تواند به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی طبیب‌زاده" در نشست با رؤسا و دبیران کمیسیون‌های اتاق کرمان افزود: در این راستا معاونت کسب و کار یا مرکز کسب و کار را در اتاق کرمان ایجاد می‌کنیم به طوری که تمامی مشکلات فعالان اقتصادی به این مرکز ارسال و سپس به تناسب موضوع به کمیسیون‌های مختلف ارجاع داده می‌شود. وی تصریح کرد: در ادامه برای پیگیری مسائل مربوط به کمیسیون‌ها، در هیأت رئیسه فردی تعیین، موضوعات مطرح و پیگیری می‌شوند و سپس توسط اتاق اجرا خواهد شد.

طبیب زاده، با اشاره به اجرایی شدن کمتر از ۲۰ درصد قانون بهبود فضای کسب و کار در شش سال گذشته، اظهار کرد: به نظر می‌آید اکنون اراده جدی برای اجرای این قانون در کشور به وجود آمده تا بخش مهمی از مشکلات برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با تاکید بر تدوین نقشه راه چهار ساله هر کمیسیون بیان کرد: همچنین کمیسیون‌ها می‌توانند از تشکیل مثلث دولت، بخش خصوصی و دانشگاه در اتاق، کمک بگیرند تا مسائل را با کمک دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

وی چند موضوع مهم و اولویت بندی آنها را در دوره نهم فعالیت هیأت نمایندگان مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئله آب با وجود محدودیت‌زا بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید به این نکته توجه داشت که کرمان با سرانه ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب است اما گردش مالی فعلی از مصرف آب در استان حدود ۵ میلیارد دلار است در حالی که می‌تواند به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

طبیب زاده در ادامه انرژی را دومین موضوع مهم عنوان کرد و گفت: اندیشکده انرژی راه‌اندازی و نقشه راه انرژی کرمان تدوین شده که این دو مهم می‌تواند به فعالیت‌ها در این حوزه کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه باید به توسعه گردشگری، فرش و صنایع دستی با وجود قابلیت بسیار و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک در این حوزه‌ها پرداخت، اظهار کرد: در صنعت نیز باید فعالیت‌های صنعتی متناسب با نیاز استان باشد و در بخش معدن ارزش افزوده لازم و نهضت فناوری و فرآوری ایجاد شود.

وی همچنین صادرات را راهکار اصلی برای رونق تولید دانست و بیان کرد: متأسفانه در کشور باور جدی به صادرات وجود ندارند و به همین دلیل مشکلات بسیاری در حوزه گمرکات، حمل و نقل، ویزا و… را شاهد هستیم که کمیسیون بازرگانی باید به این موارد توجه داشته باشد.

طبیب زاده پرداختن به بهره‌وری با توجه به اینکه ۳۰ درصد از رشد اقتصادی استان باید از این طریق تأمین شود را بسیار مهم دانست و گفت: در این رابطه مرکز رقابت‌پذیری را راه‌اندازی کردیم و در این دوره باید بیشتر و وسیع‌تر به آن بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پرداختن به کسب و کارهای نوین، IT و ICT را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور در شرایط نامناسب فضای کسب و کار، توجه جدی به کسب و کارهای نوین است.

وی در پایان همراهی، هماهنگی و همکاری با دادگستری که منجر به تشکیل کمیته حمایت قضائی از فعالان اقتصادی شد و همچنین شورای گفت و گو را دو جایگاه مهم برای رفع موانع رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار عنوان و خاطر نشان کرد: اصلاح قوانین، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید از طریق شورای گفت و گو محقق شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، هدف گذاری واولویت اصلی امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را جدیت بیش از پیش همه دستگاه‌ها در پیشگیری دانست و بر اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها و تقویت انجمن خیرین در حوزه آموزشی و نیز عمومی با هدف جلوگیری از انحراف تاکید کرد.
وی افزود: تصمیم بر آن شد، در ورودی‌های استان با تهیه کانکس و دیوارکشی در ایست و بازرسی‌ها، گام مهمترین برای پیشگیری از توزیع مواد مخدر برداریم.
استاندار همچنین در خصوص حوزه درمان اضافه کرد: در این هدف گذاری، مقرر شد، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز فعلی افزوده شود.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای