Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان درباره ورود بنیاد مستضعفان به پروژه خط‌آهن شلمچه -بصره و سرمایه‌گذاری و پیمانکاری این نهاد انقلابی در این پروژه ریلی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در این پروژه سرمایه‌گذار است و طی مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم متن مصوبه را بنیاد و وزارت راه درباره پیمانکاری و سرمایه‌گذاری این پروژه تهیه کردند و به دولت فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان افزود: آنچه بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی توافق شده است، احداث یک پل در خط‌آهن شلمچه-بصره و ساخت مسیر ریلی جمعاً به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر است؛ این خط‌آهن ایران را به کشور عراق متصل می‌کند و پل هم‌بر روی اروندرود نصب می‌شود.


دولت عراق تضامین لازم برای پروژه خط‌اهن شلمچه-بصره داد

خواجه دلویی اظهار داشت: دولت ایران با دولت عراق هم توافقاتی درباره این پروژه انجام داد مبنی بر اینکه کل این پروژه ریلی را دولت ایران بسازد، ضمناً تضامین لازم هم از کشور عراق گرفته شده است.

بازگشت سرمایه بنیاد از محل حساب خزانه مربوط به درآمد‌های شرکت راه‌آهن

وی بیان کرد: در آنچه پیش از این بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان توافق شده بود از محل سرجمع درآمد‌های شرکت راه آهن، در قالب اقساط، سرمایه‌گذاری که توسط بنیاد مستضعفان در این پروژه انجام شده است، برگردانده می‌شود.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان اضافه کرد: پس از چند سال با نرخ مصوب که قاعدتاً ۳ درصد بالاتر از نرخ سود بانکی است، از محل حساب خزانه مربوط به درآمد‌های شرکت راه‌آهن، استهلاک سرمایه بنیاد برگردانده می‌شود و این مورد تضمین هیئت دولت را دارد.

بازگشت سرمایه بنیاد در خط‌اهن شلمچه-بصره هشت ساله است

خواجه دلویی اظهار داشت: سهم دولت در این پروژه ریلی ۴۰ درصد در هزینه ساخت و سهم بنیاد مستضعفان ۶۰ درصد است.

وی تأکید کرد: بنیاد مستضعفان پیمانکاری کل پروژه را برعهده دارد، ضمن آنکه همان‌طور که گفته شد ۶۰ درصد هزینه اجرای پروژه هم توسط بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان بیان کرد: پیشنهاد ما در توافقی که بین وزارت راه و بنیاد انجام شد، بازگشت سرمایه در مدت زمان هشت سال است.

۶۰ درصد هزینه ساخت خط آهن شلمچه ـ. بصره توسط بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود
هزینه اجرای خط‌آهن شلمچه-بصره با پل مسیر ۹۰۰ میلیارد تومان

خواجه دلویی اظهار داشت: رقمی که بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی برای هزینه اجرای این پروژه توافق شده است حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است، اما رقم دقیق‌تر با نهایی شدن طرح‌ها مشخص می‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قناعتی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامیهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: تکمیل این بیمارستان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدوار هستیم این اعتبار از سوی دولت تأمین شود تا در سال جاری شاهد خدمات دهی این بیمارستان به مردم اسلامشهر باشیم.

قناعتی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات بیمارستان اسلامشهر بر عهده وزارت بهداشت است و مشکلی برای تجهیز این بیمارستان نخواهد بود افزود: تأمین نیروی انسانی و کادر درمان این مجموعه نیز از طریق برون سپاری صورت می‌گیرد و در حال حاضر مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی در پایان گفت: با توجه به طراحی مناسب و مدرن بیمارستان اسلامشهر و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پذیرش بیماران بین المللی (IPD) و فعالیت در زمینه توریسم درمانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این بیمارستان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080321

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • تعرفه‌های پزشکی اعلام شد / تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان