Web Analytics Made Easy - Statcounter

روایتی از زندگی و منش «محمود عابدی» پایه‌گذار مراسم شیرخوارگان حسینی و پیرغلام امام حسین(ع) خواندنی است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مداحی، انتخاب شعر و حفظ اشعار از شاعران قدیمی، رابطه با شاعران معاصر آئینی، برگزاری مراسم عزاداری و همچنین خدمت خالصانه در راه اهل‌بیت(ع) و به ویژه فعالیت در ایام محرم و صفر و خدمت به سید‌الشهدا(ع) از جمله ویژگی‌هایی است که در وجود تمامی پیرغلامان اهل‌بیت(ع) کشور به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قامتشان گرچه خم و توان بدنی چندانی برای انجام فعالیت‌های هیئت را همچون گذشته ندارند اما در چشم‌هایشان که خیره می‌شوی برق نوکری اهل‌بیت(ع) و نگاه خاص سید الشهدا(ع) را می‌توان دید. این‌جاست که تمام نصایح و وعظ علماء پیرامون مؤمنان واقعی رنگ حقیقت به خود می‌گیرد و می‌شود مصداقی از آن‌ها یافت.

نصف جهان از شهرهایی است که مردم آن سالیان سال عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان داده‌اند و چه در دوران صفویه و بعد از آن و چه قبل از این دوران تاریخی برای اصفهان، مردم این دیار همواره از مریدان امام حسین(ع) به شمار می‌رفته‌اند و همچنان پرشور و عشق خدمت‌گزاران مجالس اهل بیت(ع) هستند.

در این بین هستند بزرگانی که با سال‌ها پیرغلامی اهل بیت(ع) در اصفهان شهره عام و خاص شده‌اند و هنوز که هنوز است و در سنین بالایی قرار دارند، علاقه بسیاری به اهل بیت(ع) از خود نشان می‌دهند و کار و خدمت به اهل بیت (ع)  را ادامه می‌دهند.

درگذشت «محمود عابدی» پیرغلام امام حسین(ع) و مداح اهل‌بیت(ع) که  پایه‌گذار مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان نیز بود از جمله همین پرغلامان است که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در 62 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به  منش محمود عابدی به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار و پیرغلامان اصفهانی اظهار داشت: محمود عابدی از چهره های ماندگار و خادم الحسین(ع) از پیشکسوتان مذهبی و فرهنگی بود که در پانزهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان از او  تجلیل شد.

حجت‌الاسلام حسن بابایی افزود: هیئت‌های مذهبی مختلفی در جای‌جای کشور از کوچه‌های قدیمی و سنتی گرفته تا تکیه‌های بزرگ با چراغ‌های سبز و پرچم‌های سیاه هر سال پر می‌شوند از جوانانی که علم جابه‌جا می‌کنند و هر یک سهمی از ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز می‌کنند اما تنها نشان قدمت هیئت حضور افرادی است که در میان سنج و زنجیر و علم اشک‌هایشان تنها وسیله عرض ارادت پس از سال‌ها تلاش بی‌وقفه برای زنده‌ نگه‌داشتن مکتب اهل ‌بیت(ع) هستند.

مرحوم عابدی مراسم شیرخوارگان حسینی را پایه ‌گذاری کرد

وی گفت: وقتی از جوانان سؤالی در مورد هیئت می‌پرسی، همین پیرغلامان هستند که به آن‌ها ارجاع داده می‌شوی تا به مقصود خود برسی، وقتی به نقش محوری آن‌ها در هیئت پی می‌بری، در دلت زمزمه می‌کنی: خدا سایه‌اش را از سر بچه‌های هیئت کم نکند.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات استان اصفهان تصریح کرد: محمود عابدی از چهره‌های ماندگار و خادم الحسین(ع) از پیشکسوتان مذهبی و فرهنگی بود که در تاسیس و اداره چند هیئت مهم و تاثیرگذار اصفهان از جمله بیت حضرت علی‌اصغر(ع) و همچنین پایه‌گذاری مراسم شیرخوارگان حسینی نقش اساسی داشت و در تربیت و رشد جوانان هیئتی و مذهبی هم اثرگذار بود و به مداحان نوجوان و خردسال و حضور در مکتب اهل بیت(ع) اهمیت می‌داد.

اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی دهه اول شهریور در یزد برگزار می‌شودخوزستان| روایتی از پیرغلام حسینی که سیلاب حسینیه‌اش را تخریب کرد + فیلمهمایش «بر بلندای اربعین »با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان مُهر برگزار شد وی ادامه داد: مداحی پیشه‌ای است که بسیاری از این مردان بزرگ و پیران غلامی اهل‌بیت(ع)، نه به سبب کسب درآمد بلکه در راستای اثبات اوج شور و عشق قلبی خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) به آن مشغول می‌شوند و نوای آشنای آنان که تا طاق و گنبد مساجد و تکایا به برکت نظام اسلامی ایران پابرجاست، در این اماکن متبرک به گوش می‌رسد.

مرحوم عابدی برای خانه‌دار کردن محرومان بسیار تلاش می‌کرد

بابایی افزود: پیرغلام واژه‌ای بود که پیش از اینها برای افرادی مفهومش ناآشنا بود اما اکنون می‌گویم که اینک آنها می‌دانند پیرغلام یعنی چه؟

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر که همایش‌های سالانه تجلیل از پیرغلامان حسینی در کشور برگزار می‌شود، موجب شده است، این واژه کم و بیش جایگاهش را در اذهان عمومی پیدا کند، محمود عابدی از چهره‌های ماندگار و خادم الحسین(ع)، از پیشکسوتان مذهبی و فرهنگی بود که در تاسیس خیریه و مشارکت در کارهای خیرخواهانه و کمک به ضعفا و فقرا هم پیش قدم بود و سال‌ها در بنیاد مسکن استان اصفهان برای خانه‌دار کردن محرومان تلاش وافری کرد.

بابایی افزود: محمود عابدی پیرغلام امام حسین(ع) و مسئول هیئت بیت علی‌اصغر(ع) اصفهان در نوزدهم ماه رمضان در 62 سالگی به علت سکته قلبی دارفانی را وداع گفت. پیکر وی با حضور هیئت‌های مذهبی اصفهان تشییع و در باغ رضوان به خاک سپرده شد. 

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان محدودیت‌های ترافیکی مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اصفهان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی‌اصغر زارع ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلاور مردان ارتش اظهار کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش محدودیت‌های تردد و ممنوعیت‌های توقف در شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس از ساعت یک بامداد بیست و نهم فروردین تا پایان مراسم توقف هر نوع وسیله نقلیه در طول خیابان فرایبورگ، خیابان فیض، ضلع شمالی و جنوبی خیابان آزادگان و دور تا دور میدان بسیج ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: همچنین از ساعت ۶ صبح فردا بیست و نهم فروردین، تردد هرگونه وسیله نقلیه از تقاطع‌های آزادی- فرایبورگ، شیخ صدوق- سعادت آباد، فرایبورگ-سعادت آباد، خیابان‌های فیض و آیت الله حاج آقا رحیم ارباب به سمت میدان بسیج و گلستان شهدا و همچنین کلیه خروجی‌های بزرگراه شهید همت و میدان شهید لاوی به سمت گلستان شهدا ممنوع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان برای رفاه حال خود و سایر افراد و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 745013

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش اعلام شد
  • سوژه بکر و روایت داستانی در تولید مستند رادیویی نقش دارد
  • اهالی هنر برای پاسداشت «وعده صادق» گرد هم آمدند
  • اهالی هنر برای پاسداشت «وعده صادق» گرد هم آمدند/ خط قرمز امنیت
  • تصاویر| مراسم روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • تنبیه رژیم غاصب اسراییل سبب عزت مسلمانان عالم شده است