Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری روسیه اعلام کردند که فردا دور جدید نشست بین الافغانی میان گروه‌های مختلف افغانستان و طالبان در مسکو برگزار خواهد شد.

دومین نشست بین الافغانی فردا ۲۷ می به مناسبت تجلیل از صدمین سالروز روابط روسیه و افغانستان برگزار می شود و نمایندگان طالبان، رهبران سیاسی افغانستان و اعضای شورای عالی صلح در آن شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدالله علیزی، مشاور پیشین اشرف غنی و رئیس حزب اساس نو در خصوص این نشست گفته است: «ما از هر اقدامی که در جهت تامین صلح باشد، استقبال می‌نماییم، زیرا مردم افغانستان خواهان صلح هستند.»

رحیم بیگ یعقوبی، عضو شورای عالی صلح نیز در این رابطه اظهار داشت: «این گونه نشست ها فقط موجب تقویت دید و بازدیدها میان اعضای گروه‌ها خواهد شد، اما این‌که بگوییم مساله خاصی در امور صلح وجود دارد اشتباه است.»

از سوی دیگر شینکی ذهین کروخیل، نماینده مردم کابل در مجلس گفته است که مسکو باید سیاست خود را تغییر دهد و تلاش‌هایش را در مسیری قرار دهد که شرایط برای گفتگوهای مستقیم میان دولت و طالبان فراهم گردد.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز به این نشست دعوت شده و او نیز این دعوت را پذیرفته است.

پیش از این قرار بود دومین نشست بین الافغانی در دوحه قطر برگزار شود که به دلیل عدم قبول لیست 250 نفری حکومت وحدت ملی از سوی دولت قطر و طالبان، این نشست لغو گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست بین الافغانی روسیه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در دیدار با کادرهای علمی و فرهنگی افغانستانی مقیم اروپا اظهارداشت: دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است.

وی افزود: همانطور که طالبان در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما هم‌خوانی نداشته باشد.

حقانی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم، بحث آموزش مربوط به ماست، ما خودمان برای آن زمینه‌سازی می‌کنیم. چون این مشکل فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه ما با فرزندانمان مهربان نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم