Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@21:28:44 GMT

ترامپ و بولتون سر کره شمالی به اختلاف خوردند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۲۴۵

رئیس‎جمهوری آمریکا توئیتی منتشر کرد که حاکی از اختلاف نظر وی با مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیرامون آزمایش‌های موشکی کره شمالی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توئیتری موضعی متفاوت از جان بولتون مشاور جنگ‎طلبش اتخاذ کرد و گفت از بابت آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نگرانی به خود راه نمی‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود: کره شمالی چند موشک کوچک پرتاب کرده که موجب نگرانی برخی مردم آمریکا و حتی دیگران شد اما مرا نگران نکرد. اطمینان دارم که رئیس کیم به وعده‌هایی که به من داده، عمل خواهد کرد.   این در حالی است که بولتون روز گذشته مدعی شد آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی ناقض قطعنامه شورای امنیت است و کیم جونگ اون رهبر این کشور باید به میز مذاکره بازگردد.    با این حال، وی مدعی شد که آمریکا همچنان مایل به مذاکره با کره شمالی است حال آنکه موضع واشنگتن از زمان برگزاری نشست هانوی در اواخر فوریه تاکنون تغییری نکرده است.   این نخستین بار بود که یکی از مقامات دولت ترامپ چنین ادعایی را درباره آزمایش‎های اخیر کره شمالی بیان می‌کرد.   اما ترامپ با وجود اینکه ظاهراً هرگونه اختلاف نظر با بولتون را رد کرده، در عمل با وی در برخی مسائل اختلاف نظر دارد.   ترامپ بسیار پیشتر از این نیز در واکنش اولیه به اقدام موشکی کره شمالی، گفته بود: این آزمایش‌ها کوتاه‌برد بود و من به هیچ وجه آنها را ناقض اعتماد ارزیابی نمی‌کنم.   چندی پیش، ترامپ در واکنش به برخی اتهام‌ها مبنی بر اینکه در اتخاذ سیاست خارجی خود به ویژه در قبال ایران، از بولتون تاثیر می‌گیرد، مدعی شد: اختلافی وجود ندارد و تصمیم‌گیرنده نهایی خودم هستم!   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بود.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898254

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد