Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@18:41:04 GMT

علیرضا کریمی قهرمان رقابت های بین المللی ایتالیا شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۳۵۱

خرداد؛ علیرضا کریمی، کشتی گیر البرزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، مدال طلا رقابت ها بین المللی کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا را کسب کرد.
رقابت های کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می شود روز شنبه با حضور ورزشکارانی از سراسر دنیا برگزار شد.
در وزن 92 کیلوگرم این دوره از رقابت ها، با حضور 7 کشتی گیر در 2 گروه برگزار که کریمی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد، وی در دور دوم و با نتیجه هفت بر صفر ارشک محبی دیگر نماینده کشورمان را از پیش پای برداشت و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارشک محبی نیز مقابل ویکی از هند با نتیجه 6 بر صفر پیروز و به عنوان نفر دوم گروه راهی دیدار نیمه نهایی شد.
کریمی در مرحله نیمه نهایی مقابل نورگالی نورگایپولی از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر پیرور و راهی دیدار فینال شد.
این ورزشکار البرزی در مرحله فینال، چاکولوف از روسیا را با نتیجه هشت بر چهار از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا این دوره از رقابت ها شد.
کریمی متولد 1373 و ساکن شهرستان فردیس استان البرز است که افتخارات فراوانی برای این شهرستان، استان و کشور به ارمغان آورده است.
وی دارای سه مدال آسیایی کشتی جوانان و نوجوانان، یک مدال نقره جهانی، یک مدال نقره و یک مدال برنز بین المللی، سه مدال کشوری نونهالان و نوجوانان، مقام سوم در مسابقات جام تختی و مدال های زیادی در کشتی نونهالان و نوجوانان استانی است. کریمی کشتی گیر فردیسی در مسابقات آسیایی مقام قهرمانی وزن 86 کیلوگرم را کسب کرد.
در جریان رقابت‌های وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد زیر 23 سال جهان که در لهستان برگزار شد، علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان در مرحله نخست مقابل حریفی از روسیه شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی مرحله شانس دوباره شد، اما وجود رقیبی از رژیم صهیونیستی سبب شد تا وی از مصاف با این رقیب خودداری کند.
7414

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت هایی را با 3 آزادکار و 2 فرنگی کار کشورمان شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت.


رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت تر باشد.
دبیر ادامه داد: هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده 85 میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است.


وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آن ها روحیه می گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.


رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

گفتنی است: مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم برای کشورمان به میدان می روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شد