Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بهاری با بیان اینکه بهشت بهایی دارد و آن ترک گناه است، گفت: انس با قرآن سبب حُسن استماع می شود، خوب شنیدن و خوب تعقل کردن از آثار رفاقت با قرآن است. این انس با کمک به انسان برای دور شدن از ضدارزش‌ها، سبب گشایش درهای رحمت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم بهاری» در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان و در شرح دعای بیستمین روز از ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر(ص) در این دعا بیان می دارند: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین؛ خداوندا، در این روز درهای بهشت‌ها را به روی من بگشا و درهای آتش دوزخ را ببند، مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، ای نازل‌کننده آرامش در دل‌های مؤمنان».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد اخلاق ادامه داد: این دعا که پایان‌بخش دعاهای دهه دوم از ماه مبارک رمضان است نشان از درخواست نهایت رافت و لطف و اوج برای انسان دارد؛ حضرت رسول(ص) در این دعا خود را در سایه رشدی از برکات رمضان می بینند که از خدای عالم خواسته ای صریح برای آخرت دارند و بیان می دارند: خدایا درهای بهشت را به روی من بگشا.

 

وی تصریح کرد: این گشودگی یعنی من قدم هایی را برداشته ام و از تو هم استعانت می طلبم، یعنی چون حسنات را در خود افزایش داده و سیئات و شرور فردی و اجتماعی را از خود دور کرده ام و می دانم چه چیز من را به بهشت تو می رساند، آن را درخواست می کنم. می دانم بهشت بهایی دارد و آن ترک گناه است و لذا با شدت و همه وجود نسبت به ترک گناه اقدام کرده ام.

 

حجت الاسلام بهاری با بیان اینکه پیامبر(ص) در ادامه عرضه می دارند: «واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ»، اضافه کرد: بنابر روایات در ماه مبارک رمضان دست و پای شیطان در غل و زنجیر است و درهای رحمت الهی گشوده می شود. و این گشایش در پی اطاعت از خدا و رسولش است چون فقط این طاعت راه رستگاری در دنیا و آخرت است.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: این دو فراز یعنی بستن درهای جهنم و سکونت در بهشت اعلا، نیازمند ترک گناه و اقدام به انجام خیرات و حسنات و عمل به هر آنچه مرضی خدا است، می‌باشد. چنان که امیرالمومنین(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) فرمودند: هر چه برای خود دوست می داری، برای مردم هم بپسند و ناپسند بدار برای مردم هر آنچه را دوست نداری مردم برای تو روا بدارند.

 

وی اضافه کرد: بنابر فرموده قرآن اگر از ضدارزش ها مثل عیب جویی، تفاخر و غرور، آرزوهای باطل، خودستایی و تجسس، غیبت، قسم های دروغ، ممانعت از کارهای خیر و ... پرهیز کنیم، از جهنم فاصله گرفته و رحمت الهی را به خود جلب می کنیم.

 

حجت الاسلام بهاری ابراز کرد: کسانی که اهل جهالت و سطحی نگری، تقلید کورکورانه، اشاعه فحشاء مال اندوزی، قلدری، تجاوز به حقوق دیگران و امثال آن نیستند و به مقدسات توهین نمی کنند و برای حقیقت الهی احترام قائل هستند، بهشت برین جایگاه شان می شود.

 

وی تصریح کرد: حضرت رسول(ص) در ادامه دعا بیان می دارند: «وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ»، یعنی از قرائت قرآن به مرحله تلاوت آیات نورانی وحی رسیده و توان و قدرت فهم و درک و عمل به قرآن را بیابیم، کسی که با قرآن مانوس شود، تسیلم رضای الهی می شود و شجاعت و مهربانی و دلسوزی و راستی و صداقت را فرا می گیرد.

 

این استاد اخلاق تاکید کرد: چنین کسی در سخن استوار و در عمل متواضع و در مقابل کفار شدیدالعمل می شود، اهل برادری و اخوت، صلح و عدالت و صله رحم است و خشمگین نمی شود. باید توجه داشت انس با قرآن سبب حُسن استماع می شود، خوب شنیدن و خوب تعقل کردن از آثار رفاقت با قرآن است، قرآن به انسان ادب و اکرام به یتیم و پناه بردن به خدا از شرّ شیاطین را یاد می دهد چنان که یادمان می دهد بگوییم: «قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِک مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینَ».

 

وی با اشاره به فراز پایانی این دعا یعنی «یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین» خاطرنشان کرد: اگر کسی با قرآن مانوس شد، آرامش و جلالت و جبروت و وقار می یابد. امید است زندگی ما در بیستمین روز با عمل به قرآن نورانیت بیابد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان استان بوشهر خبرگزاری شبستان اردبیل نماز جمعه ماه مبارک رمضان انس با قرآن سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی در استان کویری یزد

دریافت 13 MB کد خبر 6081515

دیگر خبرها

  • خداوند در عذاب‌های جهنم چقدر تخفیف می‌دهد؟!
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت 18 هجدهم و آخر (دانلود قسمت ۱۸ گناه فرشته) کامل با حجم رایگان
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت ۱۸ هجدهم / قسمت آخر
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)
  • بارش رحمت الهی در استان کویری یزد
  • سفر شاگردان الهامی به قائمشهر برای مصاف با تراکتور
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف