Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور طی امروز (۵ خرداد) گفت: شدت بارش‌ها طی سه روز آینده در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی و قم است.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی امروز (۵ خرداد) در اکثر مناطق نیمه غربی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:طی فردا (۶ خرداد) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در شرق سواحل و شمال شرق کشور آغاز می‌شود که طی بعد ازظهر در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان احتمال رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی فردا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) تا آخر هفته عبور متناوب امواج تراز میانی از عرض‌های شمالی کشور سبب ناپایداری‌هایی در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود.

به گفته وظیفه همچنین روز سه‌شنبه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد ازظهر رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) در دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان و روز چهارشنبه (۸ خرداد) علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال استان مرکزی و قم است، گفت: روز پنجشنبه (۹ خرداد) شدت بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان است و احتمال سیلاب ناگهانی مسیل‌ها در مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا (۶ خرداد) کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ خرداد) وزش باد شدید در خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ خرداد) نیمه ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) نیمه ابری، در بعد ازظهر رگبار باران و گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رعد و برق رگبار باران وزش باد شدید هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از ۱ تا ۸ درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (۳ تا ۸ درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( ۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد