Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهر‌بانو امانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه پنجم خرداد ماه) برگزار شد، نسبت به مصرف بی‌رویه آب از سوی عوامل شهرداری تهران تذکر داد و اظهار کرد: بارش‌های اخیر در ایران که با مشکلاتی نیز همراه بود، موجب شد تا در کوتاه مدت سایه کم آبی از کشور گذر کند و شاهد باشیم که بسیاری از سد‌های تهران سرریز شود و طبق پیش بینی‌های انجام شده مابقی سد‌ها نیز تا اواخر خرداد ماه به حداکثر ظرفیت خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این موضوع است که بر خلاف سالیان گذشته که سال‌های خشک و کم آبی بودند، شرایط تأمین آب در سال ۹۸ به صورت نرمال باشد.

امانی یادآور شد: با توجه به بارش‌های چند ماه اخیر باید به این نکته توجه کنیم که وضعیت سفره‌های زیر زمینی ما مطلوب نیست و در بسیاری از مناطق وضعیت سفره‌های زیرزمینی در حالت هشدار قرار دارد.

وی ادامه داد: برداشت‌های بی رویه آب در سال‌های اخیر موجب کاهش چشمگیر سطح آب زیرزمینی شده است که با چند سال بارش این کمبود جبران نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف آب مهم است و تذکر من به نیرو‌های خدماتی شهرداری تهران است، چراکه آن‌ها باید نمونه اصلاح الگوی مصرف آب در آبیاری فضای عمومی باشند.

امانی ادامه داد: متاسفانه آخرین بی‌تدبیری نیرو‌های شهرداری تهران در سالروز آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد که در پی آن شروع به شست و شوی گاردریل‌های خیابان کریم‌خان زند کردند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اهمیت اصلاح الگوی مصرف به حدی است که باید تمام رفتار‌هایی که موجب می‌شود آب به‌طور چشمگیری هدر رود اصلاح شود و بارش‌هایی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد و در ادامه نیز شاهد آن هستیم، دغدغه ما را مبنی بر کاهش سطح آب سفره‌های زیر زمینی رفع کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برق تمام روستاهای استان پس از بارش‌های اخیر وصل شد.

مهندس مهران امیری هشتم فروردین با اشاره به بارندگی‌های گسترده و طوفان‌زای روزهای اخیر در سطح استان، اظهار کرد: وزش باد شدید همراه با رعد و برق در مناطقی از شهرهای الیگودرز، کوهدشت، نورآباد و چگنی باعث شکسته شدن و واژگونی چندین تیر برق شد.

وی ادامه داد: این اتفاق خسارات زیادی به تجهیزات و شبکه‌های برق وارد کرد و منجر به قطع برق ۲۰۰ روستا در این شهرستان‌ها شد.

امیری در ادامه افزود: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده در این روستاها، ۲۰ اکیپ شامل گروه‌های اتفاقات، عملیات و تعمیرات، به همراه کارشناسان و تکنسین‌ها، به روستاهای بدون برق و حادثه‌دیده اعزام شدند.

این مسئول بیان کرد: علیرغم شرایط نامساعد جوی و وضعیت بسیار بحرانی، با تلاش شبانه‌روزی همکاران، تمام روستاهای خسارت‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقدار شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کوهستانی، لرستان یکی از استان‌های حادثه‌خیز است.

امیری یادآور شد: نیروهای این شرکت در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، آمادگی لازم برای رفع حوادث و مشکلات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • برق روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • آخرین وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر