Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی اساسنامه شورایاران مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

سید آرش میلانی عضو شورای شهر تهران درباره ماده ۱۲ اصلاح اساسنامه که وظایف مربوط به اعضای شورایاری‌ها بود، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده این وظایف در شش مورد اصلاح، سه مورد حذف و شش مورد نیز موضوع جدیدی در آن مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده ۱۷ بند و چندین تبصره دارد.

پس از قرائت بندهای ماده ۱۲ اساسنامه شورایاران این ماده با ۱۸ موافق از ۱۸ عضو حاضر در شورای شهر به تصویب رسید.

بعد از اتمام اصلاح اساسنامه آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاران مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا احمد مسجدجامعی توضیحاتی مبنی بر اینکه باید منتظر بمانیم تا اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه شورایاران به تصویب فرمانداری برسد خواهان توقف بررسی آئین نامه اجرایی شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: برای بررسی آئین نامه دو روش وجود دارد روش اول این بود که آئین نامه در خود ستاد هماهنگی شورایاران تصویب شود و نیازی نیست در صحن مطرح شود اما از آنجا که در جلسه هم اندیشی این آئین نامه به بحث گذاشته شد و ستاد نتوانست همه اعضا را قانع کند لذا تصمیم گرفته شد درباره آئین نامه در صحن تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده تا آئین نامه در صحن بررسی شود و از سویی به دلیل از دست دادن زمان پیشنهاد می‌کند بند بند آئین نامه را در صحن مطرح و بررسی کنید و اگر اعضا پیشنهاد خارج شدن این آئین نامه از دستور را دادند آن را به صورت مکتوب به هیأت رئیسه ارائه دهند.

محمد سالاری نیز در واکنش به این اظهار نظر گفت: مادامی که اساسنامه شورایاران تصویب نشود نمی‌توانیم نسبت به آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاران ورود کنیم.

سیدحسن رسولی در واکنش به این اظهار نظر گفت: هیأت تطبیق فرمانداری اجازه ورود محتوایی به مصوبات شورای شهر را ندارد و وظیفه آن تطبیق مصوبات شورا با قوانین موضوعه بالادستی است. من بعید می‌دانم مصوبه ما رد شود و از آنجا که به محدودیت زمانی مواجه هستیم پیشنهاد می‌کنم فرصت را از دست ندهیم و طبق دستور آئین نامه را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به ارائه پیشنهاد خروج آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاران از دستور به صورت مکتوب این پیشنهاد به رأی گذاشته شد که در نتیجه با ۱۲ موافق، ۴ مخالف از ۱۹ نفر حاضر، این درخواست به تصویب رسید و بررسی آئین نامه اجرایی انتخابات از دستور جلسه خارج شد.

کد خبر 4626188

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران حسن رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیأت امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

محمودزاده با استناد به آئین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد