Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور چهارشنبه هشتم خردادماه با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دیدار خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور چهارشنبه هشتم خردادماه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه به بیان دیدگاه‌ها و ‌دغدغه‌های جامعه دانشگاهی می‌پردازند.   اساتید در این مراسم افطار را میهمان سفره رهبر معظم انقلاب خواهند بود. منبع: فارس   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علی خادمی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان البرز به عنوان مسئول بسیج اساتید این دانشگاه معرفی شد.
جام جم البرز با توجه به نقش مهم بسیج اساتید در دانشگاه‌ها گفتگویی با وی ترتیب داد که در ادامه می‌آید.
بسیج اساتید دانشگاه پیام نور در استان البرز چه برنامه یی برای اجرای جهاد تبیین دارد؟
یکی از مهمترین وظایف امروز تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، پیشرفت‌ها و جایگاه ایران به عنوان یک قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در منطقه و جهان هست، در دهه‌های اخیر جهاد تبیین صورت گرفته و در نتیجه آن شاهد هستیم که دل‌ها در جای جای دنیا به سمت ایران اسلامی معطوف شده لکن در این عرصه هرچه پیش برویم جا دارد و در برابر جنگ رسانه‌ای جهاد تبیین همانند شمشیری برنده عمل می‌کند، به عبارتی گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری سه کلید واژه اصلی در زمینه جهاد تبیین است که اگر با جذب حداکثری و روشنگری همدلانه و مهربانانه همراه باشد موفق خواهیم بود که انشالله همین مسیر را در پیش می‌گیریم.
در مورد برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود توضیح بفرمایید؟
در کنار برنامه‌های جاری بسیج، تمرکز اصلی بر ایجاد همدلی و هماهنگی درونی در دانشگاه میان بسیج اساتید بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان، ایجاد هماهنگی و هم افزایی با نیرو‌های متناظر در استان خارج از دانشگاه و ظرفیت‌های کشوری، ایجاد امید میان به ویژه نسل جوان برای تلاش و فعالیت است.
با چه راهکار و اقداماتی می‌توان به رویش‌های انقلابی کمک کرد؟
شناخت آسیب‌ها و تهدید‌های پیش روی جوانان و پاسخ به سوالات آنها، نهادینه ساختن مبانی فکری فرهنگی انقلاب تربیت اخلاقی و دینی و حرکت به سمت تهذیب و سلامت روحی و جسمی، الگوسازی برای جوانان با شناخت سیره عملی شخصیت‌های بزرگ تاریخی و به ویژه معاصر، کارآمدی مراکز تربیتی همانند دانشگاه ها، ارتقای توانمندی‌های مدیریتی و حرکت به سمت جوان‌گرایی، ایجاد زمینه برای حضور مردم، تمرکز بر حل معضلات ساختاری که ریشه ناعدالتی در جامعه است، احیای امر به معروف و نهی از منکر که راه همه انبیا و صالحان بوده، ولایت مداری و آشنایی با اندیشه‌های مقام معظم رهبری به عنوان کشتیبان توانمند این انقلاب از جمله راهکار‌هایی است که می‌توان به رویش‌های انقلابی کمک کرد.

با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام عظمای ولایت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
بنا به دلایل مختلف به طور شایسته به این بیانیه پرداخته نشد در این رابطه چه نظری دارید و چه راهکار‌هایی برای اجرایی کردن آن دارید؟
بخش‌های بیانیه دوم انقلاب که مسیر اساسی حرکت به سمت قله را به ما نشان می‌دهد خود مفسر و نشان دهنده راه است: در بخش نخست که به دانشگاه هم ربط دارد، اهمیت دادن به بنگاه‌هاى دانش بنیان و استفاده از امکان تکمیل پایان‌نامه‌هاى کاربردى در دانشگاه‌ها براى ارائه راه حل علمى درباره مسائل کشور و دقت کردن براى عدم قطع یا کاهش بودجه و اعتبارات پژوهش‌هاى علمى به‌ویژه در شرایط تحریم. این امور بیشتر نیازمند اصلاح آیین‌نامه‌ها و سپس پشتیبانى مناسب مدیران در وزارت علوم و سایر تصمیم‌گیران دولتى است.
دوم جدى گرفتن فرهنگ عمومى و ارتقاء آن، و اصلاح گروه‌هاى مرجع با معرفى الگوهاى شاخص؛ مقابله با کانون‌هاى ابتذال و نفاق، و مدیریت کردن فضاى مجازى و شبکه‌هاى اطلاع‌رسانى که نیازمند اراده و عزم قوى دولت‌مردان در مرحله اجراست زیرا در آن زمینه‌ها قانون و آیین نامه و شیوه نامه اجرایى، به اندازه کافى داریم ولى اغلب در به‌کار بستن آن‌ها اهتمام و جدیت ابراز نشده است.
سوم رفع عیوب ساختارى و جبران ضعف‌هاى مدیریتى با مراعات اقتضاى شایسته سالارى میسر مى‌شود.
چهارم خروج از وابستگى خفت‌بار به عوائد حاصل از فروش نفت خام و قطع هزینه‌هاى مسرفانه، اجراى مؤثر سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى را طلب مى‌کند.
پنجم اصالت دادن به طهارت اقتصادى و شفافیت نیازمند تشکیل گروهى مستقل است با اختیارات قضائى براى مبارزه بى‌امان با فساد و قطع ریشه‌هاى ویژه خوارى.
ششم ارزش آزادى با درک درست مفهوم آن و اهمیت مشارکت سیاسى متعهدانه و نیز طراحى هوشمندانه براى حفظ عزت و تداوم استقلال، باید به نسل جدید منتقل شود تا آن‌ها نیز مانند نسل انقلاب به تکالیف خود آشنا شوند و عمل نمایند.
هفتم نیفتادن در دام خدعه‌هاى استکبار به بصیرت سیاسى و تحکیم هویت ایرانى-اسلامى-انقلابى، نیاز دارد.
هشتم براى تدوین جزئیات سبک زندگى ایرانى -اسلامى با الهام گرفتن از آموزه‌هاى قرآنى، بهتر است از راه‌هاى تدوین قانون

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟