Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز معماری اسلامی حوزه هنری کارگاه «طراحی و ساخت رسمی‌بندی در معماری ایرانی» را با مدرسی محمدعلی بیابانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز معماری اسلامی کارگاه «طراحی و ساخت رسمی‌بندی در معماری ایرانی» را با مدرسی محمدعلی بیابانی برگزار می‌کند.

 

این کارگاه از  ۲ تیرماه و طی ۵ جلسه یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچه در این کارگاه ارائه می‌شود عبارت اند از:

آشنایی کلی با کاربندی و انواع آن

معرفی قوس‌های اصلی مورد استفاده در رسمی‌بندی و نحوه ترسیم آن

انواع رسمی‌بندی در زمینه‌های مختلف

رسمی‌بندی در چهار طاقی (چشمه)

رسمی‌بندی در گنبدها و رسمی‌های ترکیبی

رسمی‌بندی در سردرها (نیم کارها)

شناخت مصالح و ابزار مورد نیاز در رسمی‌بندی

نحوه عملی ساخت و استفاده از مصالح

ساخت قوس‌ها (فلزی و گچی) و طاق باریکه

اجرای رسمی‌بندی و پرداخت آن

قالب‌گیری.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66487866 تماس گرفته و یا به سایت مرکز به نشانی WWW.IRAC.IR مراجعه کنند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر مجلس اردبیل ماه مبارک رمضان معماری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 6082272

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد