Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@11:04:14 GMT

«ذبح» بهترین فیلم جشنواره استونی شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۸۲۹

«ذبح» بهترین فیلم جشنواره استونی شد

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینمای بی‌سابقه» استونی دو جایزه به سینمای کوتاه ایران داد که در این میان فیلم «ذبح» از تولیدات حوزه هنری کردستان توانست جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره بین‌المللی سینمای بی‌سابقه استونی جایزه بهترین فیلم کوتاه خود را به «ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فیلم «عبور از پل» ساخته محمد خلیلی توانست لوح سپاس داوران این جشنواره را کسب کند.

 

فیلم کوتاه «ذبح» داستان مردی به نام قاسم را روایت می‌کند که برای گذران یک زمستان سخت، مجبور می‌شود که گاوش را بفروشد و آن را ذبح کند، اما پسر خانواده از این تصمیم پدر ناراحت می‌شود و گاو را فراری می‌دهد.این فیلم از تولیدات مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج است و تاکنون در ده‌ها جشنواره ملی و بین‌المللی حضور داشته و جوایزی متعددی نیز کسب کرده است.

 

آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور بالغ بر ۱۰ سال است که فعالیت سینمایی دارند و جمعا ۱۲ فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده‌اند که در این میان فیلم کوتاه «ذبح» را به صورت مشترک نوشته و کارگردانی کرده‌اند.

 

شایان ذکر است که فیلم کوتاه «ذبح» در اورامانات کردستان فیلم‌برداری شده است. این فیلم تاکنون در کشورهای: بلغارستان، هلند، آلمان، هند، صربستان، دانمارک، اسکاتلند، آرژانتین، آمریکا، مصر، ایتالیا، روسیه، مراکش، کلمبیا، فیلیپین و ایران به اکران عمومی گذاشته شده است.

 

نوزدهمین دوره جشنواره سینمای بی سابقه استونی از ۱۶ تا ۱۹ ماه می (برابر با ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت) در استونی برگزار شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر اردبیل ماه مبارک رمضان فتح خرمشهر جشنواره استونی ذبح حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، کمدی سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی، در ادامه استقبال مخاطبان، روز سه‌شنبه ۷ فروردین در سال جدید توانست ۲ رکورد مهم سینمای ایران را جابه جا کند.

این فیلم در روز هفتم فروردین توانست با ثبت رقم فروش ٧ میلیارد تومان در یک روز، به رکورد تازه‌ای در فروش روزانه تاریخ سینمای ایران دست پیدا کند.

این رکورد پیش از این با ثبت رقم ۵ میلیارد و ۵٨٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «هتل» بود.

«تمساح خونی» همچنین روز گذشته توانست در ادامه اکران خود با ثبت رقم فروش ٣١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان در هفته‌ای که گذشت، رکورد فروش هفتگی تاریخ سینمای ایران را با فاصله بشکند.

این رکورد پیش از این با ٢٢ میلیارد و ٨۶٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «فسیل» بود.

این کمدی پرمخاطب در هفته‌های اخیر رکوردهای مختلف دیگری از جمله رکورد فروش روز نخست، روز دوم، افتتاحیه (سه روز اول)، هفته نخست را به نام خود ثبت کرده و به تازگی از مرز فروش ۵۵ میلیارد تومان عبور کرده است.

به گفته دست اندرکاران پروژه این کمترین زمان رسیدن یک فیلم به این میزان فروش در سینمای ایران است.

در «تمساح خونی» جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم توسط پخش شهرفرنگ در سینماهای سراسر کشور درحال اکران است.

کد خبر 6063675 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...