Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@07:12:25 GMT

رفع‌تصرف ۵.۵ کیلومتر از بستر رودخانه کن در تهران

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۸۶۱

رفع‌تصرف ۵.۵ کیلومتر از بستر رودخانه کن در تهران

تین‌نیوز | 

مدیر امور آب تهران بزرگ از رفع تصرف بیش از ۵۴۰۰ مترمربع از بستر رودخانه کن از توابع شهرستان تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا نیکنام  با اعلام این خبر افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی و آب‌های سطحی و اکیپ گشت و بازرسی منابع آب‌های سطحی امور منابع آب تهران بزرگ و پس از انجام کارشناسی‌های لازم با اخذ دستور قضایی موضوع تبصره ۴ ذیل ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب از سوی رئیس حوزه قضایی بخش آفتاب و با پشتیبانی یگان انتظامی شهرستان، مساحتی به میزان "۵۴۶۵ " مترمربع از بستر رودخانه کن در محدوده جعفرآباد جنگل از توابع شهرستان تهران رفع‌تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عملیات شامل جمع‌آوری دیوارکشی بوده که در قالب آزادسازی رودخانه صورت گرفته است، اظهار داشت: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند، حتما پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب تهران بزرگ اخذ نموده تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیر امور آب تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: این امور در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ‌گونه اغماض برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز