Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:56:07 GMT

نشاط اجتماعی باید توسط مدیریت شهری انجام شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۹۶۶

نشاط اجتماعی باید توسط مدیریت شهری انجام شود

آشناگر بابیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی باید توسط مدیریت شهری انجام شود، گفت: مردم با دیدن نشاط از سوی مدیریت شهری به‌صورت خودبه‌خود شاد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در نخستین نشست شهرداران استان سمنان،به وظایف متعدد و متنوع شهرداران اشاره کردوگفت: باید اختیارات بیشتری به شوراها، شوراهای شهرستان‌ها، استان‌ها و همچنین به شورای عالی استان‌ها واگذار شود تا با کمک این مجموعه‌ها بخشی از مشکلات دولت را مرتفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندارسمنان با بیان اینکه اعتبارات پیشنهادی شهرداری‌هایی که کمتر از ۱۰ درصد بودجه خود را به اقدامات فرهنگی اختصاص دهند تصویب نخواهد شد، اضافه کرد: شهرداران استان سمنان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ورود کرده نقش خود را در این زمینه فعال‌تر کنند.

 

وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در مورد انجام برخی از وظایفشان با علاقه‌مندی و غفلت از انجام برخی دیگر از وظایف با توجه اینکه در بودجه‌بندی آن‌ها نیز دیده می‌شود گفت: روح و روان مردم به اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز دارد و آسفالت و خیابان‌کشی تنها مطالبه مردم نیست؛ اما متأسفانه در شهرداری‌ها نسبت به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی غفلت می‌شود و باید بخشی از اعتبارات صرف این حوزه‌ها شود.

 

آشناگر بابیان اینکه شهرداران می‌بایست بکوشند تا سهم ۴۰ درصد عمرانی و ۶۰ درصد جاری را حتماً رعایت کنند، افزود: یکی از مأموریت‌های جدی شهرداران ارتقای کیفیت زندگی برای مردم است و این مهم می‌طلبد تا استانداردهای لازم زندگی مردم فراهم شود، بخشی از این نیازها ایجاد پارک‌ها و معابر و موارد عمرانی که خوشبختانه در حال انجام و بخشی دیگر نیز توجه به توقعات فرهنگی مردم است.

 

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه شهرداران همان‌گونه که در کسب عوارض شهری حساس هستند باید در نمای ساختمان‌های شهری نیز حساسیت به خرج دهند و به مسائل فرهنگی هر منطقه نیز توجه جدی داشته باشند گفت: شهرداران می‌توانند از وجود استارت آپ‌ها و از دانش این گروه‌ها در توسعه و مدیریت شهری استفاده کنند و نباید در اصلاح حریم شهرها مقاومت کنند.

 

وی بابیان اینکه فرمانداران نیز باید تلاش کنند تا با کمک شهرداری‌ها منازل مسکونی روستایی را بیمه کنند، ابراز داشت: شهرداری‌های استان نیز پروژه‌ها و تأسیسات خود را بیمه و به‌ویژه بیمه مسئولیت کنند.

 

آشناگرکار شهرداری‌ها را در یک حوزه تخصصی عنوان کردوافزود: همه مسئولان شهری و به‌ویژه شهرداران تلاش کنند تا تمامی شهرهای استان به سمت هوشمند شدن هدایت شوند و در حال حاضر سمنان و شاهرود این زمینه رادارند که زیرساخت‌های لازم را برای انجام این مهم فراهم آورند.

 

در این نشست مصوب شد تا این جلسات به‌صورت مستمر و حداقل در هر فصل دریکی از شهرهای استان با هماهنگی معاون امور عمرانی استاندار برگزار شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مراسم شب قدر شب قدر نماز جمعه قرآن خسارت سیل ماه مبارک رمضان جشن روزه اولی ها خطبه نماز جمعه نمایشگاه قرآن استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا