Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در همه مدارس سراسر کشور خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم‌زاده گفت: ثبت‌نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی از روز گذشته در ۶۱ هزار مدرسه ابتدایی آغاز شده است. کلاس اولی‌ها بر اساس آمار اعلام شده امسال صد هزار نفر بیشتر از سال گذشته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه باید حداکثر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و ما به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که این میزان را رعایت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود، ولی از خانواده‌ها می‌خواهیم ثبت‌نام را به روز‌های پایانی تابستان موکول نکنند.

حکیم‌زاده گفت: ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی بر اساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود. ثبت‌نام در مدارس دولتی بر اساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت‌نام به مدرسه ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموزان کلاس اولی ها پایه اول معاون ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس اولی‌ها برای «سنجش سلامت» ثبت‌نام کنند/ محدویت زمان بازگشایی سامانه

والدینی که فرزند آن‌ها مهر سال ۱۴۰۳ به کلاس اول دبستان می‌رود باید نسبت به دریافت نوبت سنجش سلامت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سامانه نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان و کودکستان در سال ۱۴۰۳ باز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir برای نوبت‌گیری اقدام کنند.

بر این اساس متولدین اول مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۴ وارد پایه اول دبستان می‌شوند، الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت. لازم به ذکر است که زمان بازگشایی سامانه محدود خواهد بود، بنابراین برای نوبت‌گیری اقدام سریع صورت پذیرد.

قابل توجه است که سنجش سلامت شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است؛ همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود.

همچنین غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و آسیب زبان و گفتار که در مراکز سنجش انجام خواهد شد. اگر نوآموز در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل باشد و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی داشته باشد ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های بررسی وضعیت بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.

کد خبر 739114

دیگر خبرها

  • جشن ۲۰ هزار نفری روزه اولی‌ها در اصفهان + فیلم
  • جمع ۲۰ هزار نفری روزه اولی ها در اصفهان
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • اقامت ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۵ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • کلاس اولی‌ها برای «سنجش سلامت» ثبت‌نام کنند/ محدویت زمان بازگشایی سامانه
  • کلاس اولی‌‌ها برای سنجش سلامت ثبت‌‌نام کنند