Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مطمئنا پس از اجرایی شدن سیاست‌های تجاری شرکت‌های آمریکایی با هوآوی بسیاری از کاربران اندروید که از گوشی‌های هوشمند هوآوی استفاده می‌کنند، نگران عدم دریافت نسخه جدید و پشتیبانی سیستم عامل اندروید در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ هستند.

بیشتر بخوانید: مردم چین گوشی‌های آیفون خود را به سطل زباله انداختند +فیلم

در پی بالا گرقتن تنش اقتصادی بین چین و آمریکا، شرکت‌های بزرگ هر دو شرکت متحمل ضرر‌هایی تقریبا جبران ناپذیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی در این میان شرکت هوآوی به دلیل لغو یک جانبه بسیاری از قرارداد‌های پشتیبانی از سوی گوگل در خطر بسیار جدی قرار گرفته است و مشخص نیست در آینده چه اتفاقی برای سیستم عامل اندروید فعال در این گوشی‌ها خواهد افتاد. بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوآوی در کشور‌های مختلف جهان با نگرانی شدید از اقدامات بعدی گوگل به فکر فروش گوی‌های خود افتادند.

ولی میان جنگ تجاری بین شرکت‌های چینی و آمریکایی علاوه بر مردم چین، برخی از شهروندان کشور‌های دیگر جهان نیز به حمایت همه جانبه از هوآوی روی آوردند. اگر شما قصد سفر مکزیک و شهر مکزیکو سیتی را دارید، رستوران Taqueria Tachitos با اقدامی جالب به گرمی از شما استقبال می‌کند. این شرکت به مشتریانی که با گوشی هوآوی خود به آنجا مراجعه کنند، برای ناهار غذای کاملا رایگان داه و برای شام نیز تخفیف ویژه‌ای به صاحبان گوشی‌های هوآوی می‌دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا بار‌ها هوآوی را متهم به جاسوسی از شهروندان آمریکایی در این کشور کرده است و با تصویب قوانین سخت گیرانه در دولت آمریکا به دنبال اعمال فشار روز افزون به چینی‌ها هستند. در واکنس به این رفتار‌های آمریکایی‌ها، مقامات و مردم چین گوشی‌های هوآوی خود را به سطل زباله انداختند و گوشی‌های هوشمند هوآوی را جایگزین آن کردند. هرچند در اوج تنش‌ها نیز مقاماتی از هر دو کشور به دنبال گفتگو و کنار گذاشتن اختلافات هستند، ولی چینی‌ها اعلام کردند تا زمانی که آمریکا تمامی مجوز‌های تجاری هوآوی را دوباره صادر نکند به میز مذاکره برخواهند گشت.

شاید در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری رستوران در سراسر جهان در حمایت از هوآوی مانند رستوران واقع در مکزیکو سیتی غذای رایگان مشتریان دارنده هوآوی خود بدهد. پس در فروش گوشی‌های هوآوی خود عجله نکنید و با ایجا انگیزه‎‌هایی هرچند کوچک به آینده امیدوار باشید.

انتهای پیام/

رستورانی که در حمایت از هوآوی به صاحبان این دستگاه‌ها غذای رایگان می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ