Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:27:18 GMT

معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۱۲۶

معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس

سال‌هاست که مشهد به یک‌قطب جذاب گردشگری تبدیل‌شده و تور مشهد مخاطبان زیادی پیداکرده است. مشهد از قدیم به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) رونق زیادی داشته. حرمی که به خاطر گنبدهای زیبا و طلاکاری شده، زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تخفیفان، اما در کنار حرم اما رضا (ع) جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که مشهد را تبدیل به یک‌قطب جذاب گردشگری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قصد استفاده از یک تور داخلی را دارید، مشهد ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از جاذبه‌های جذاب گردشگری در مشهد مقدس بیندازیم.

سفر به مشهد می‌تواند سفری جذاب و پرخاطره باشد. اگر هوس دیدن مشهد را پیداکرده‌اید، هیچ زمانی دیر نخواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخری مشهد در سایت تخفیفان، به‌راحتی و بدون دغدغه به مشهد سفر کنید.

شاندیز، رؤیایی‌ترین ییلاق اطراف مشهد

با شیشلیک شاندیز که آشنا هستید؟ خاستگاه این کباب خوشمزه همین ییلاق خوش آب‌وهوای نزدیک مشهد است. ییلاق شاندیز تنها ۱۲ کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. این منطقه در دره‌ای خوش آب‌وهوا با درختان بلند و سرسبز، گل‌های زیبای وحشی و رودخانه‌هایی پرآب قرارگرفته. آب‌وهوای معتدل این منطقه و طبیعت جذاب آن باعث شده تا شاندیز به یکی از قطب‌های گردشگری مشهد، تبدیل شود. شهر شاندیز آثار تاریخی و مراکز دیدنی و تفریحی بسیاری دارد که می‌توان به آرامگاه شیخ حافظ ابرده‌ی، رصدخانه نجوم رضوی، پارک جنگلی شاندیز، خیابان آبشار و… اشاره کرد. با سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های اخیر در این منطقه شده، شاندیز در حال تبدیل‌شدن به منطقه‌ای توریست پذیر با ظرفیت‌های بسیارِ فرهنگی و گردشگری می‌شود.

هفت‌حوض، وقتی طبیعت موسیقی می‌نوازد

پارک طبیعی هفت‌حوض مشهد، جاذبه‌ای طبیعی و بکری است که در هفت کیلومتری شهر مشهد واقع‌شده. در این منطقه شما می‌توانید حوضچه‌های سنگی و پرآبی را ببینید که با فاصله کمی در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. علت به وجود آمدن به پدیده زیبا، باران‌های اسیدی و واکنش شیمیایی آن با سنگ‌ها در طی هزاران سال است. در این مکان، آب از حوضچه‌ای به حوضچه‌ای دیگر می‌ریزد و شنیدن صدای آب به جذابیت این منطقه افزوده است. پارک طبیعی هفت‌حوض، منطقه‌ای بسیار بزرگ است و پس از عبور این منطقه، به محلی می‌رسید که تک حوض‌های بزرگ قرارگرفته‌اند. این منطقه بسیار بکر است و افراد کمی از آن بازدید می‌کنند. به همین دلیل از آرامش و جذابیت خاصی برخوردار است.

بازار رضا، بازار سنتی مشهد با معماری خیره‌کننده

با توجه به گردشگران قابل‌توجهی که شهر مشهد از قدیم داشته، وجود یک بازار خوب و بزرگ در این شهر احساس می‌شد. به همین دلیل در سال ۱۳۵۵ بازار بزرگ رضا در این شهر ساخته و افتتاح شد. این بازار ۲ طبقه در نزدیکی حرم و در ضلع شرقی خیابان امام رضا واقع‌شده. در این بازار سنتی بیش از ۱۷۰۰ واحد تجاری وجود دارد و با توجه به تنوع محصولات، این بازار تبدیل به مرکز خرید اصلی مردم شهر، زائران و گردشگران شده است. شما در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی و صنایع‌دستی مخصوص مشهد را تهیه کنید. البته قبل از این‌که غرق در تماشای ویترین‌های زیبای بازار رضا شوید، حتماً نگاهی به معماری این بازار بزرگ و سنتی بیندازید. بازار رضا توسط معمار بزرگ «داریوش بوربور» طراحی و ساخته‌شده است.

آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ پارسی

اگر می‌خواهید آرامگاه کسی که باعث نگهداشت و شکوفایی زبان فارسی شده را ببینید، باید ۲۵ کیلومتر از شمال غربی مشهد دور شوید تا به آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایرانی برسید. آرامگاه فردوسی در باغی به وسعت ۶ هکتار است. علاوه بر آرامگاه، استخر، بنای یادبود، کتابخانه و موزه‌ای هم در این باغ وجود دارد. تخت‌گاه که محل دفن حکیم فردوسی است، ساختمانی به طول ۶ متر و عرض ۵ متر است و معماری آن به سبک دوران هخامنشی است. در داخل بنا، کاشی‌کاری‌ها و سنگ‌های نقش برجسته‌ای را مشاهده خواهید کرد که داستان‌های از شاهنامه فردوسی را بیان می‌کنند. بازدید از موزه و کتابخانه فردوسی و قدم در این باغی که این مجموعه در آن احداث شده، خود یک گردشگری جداگانه محسوب می‌شود. آرامگاه مهدی اخوان ثالث، شاعر مشهور ایرانی هم در این باغ زیبا است.

آرامگاه نادرشاه، آخرین جهانگشای شرق

آرامگاه نادرشاه در دل شهر مشهد خودنمایی می‌کند. این آرامگاه پس از حرم امام رضا مهم‌ترین جاذبه گردشگری در شهر مشهد به شمار می‌رود. بنای یادبود نادرشاه افشار در باغی به وسعت ۱۴ هزار متر ساخته‌شده. این بنا شامل سکویی با ۱۲ پله است. محل دفن با پوششی خیمه مانند پوشیده شده. در کنار قبر سکویی مرتفع ساخته‌شده که مجسمه‌ای بزرگ از نادرشاه که سوار بر اسب است و سه شخص دیگر در پشت او قرارگرفته‌اند، خودنمایی می‌کند. دو تالار و یک کتاب‌فروشی هم در کنار این یادبود بناشده‌اند که به زیبایی‌های این جاذبه گردشگری افزوده‌اند.

سفر به مشهد می‌تواند سفری جذاب و پرخاطره باشد. اگر هوس دیدن مشهد را پیدا کرده‌اید، هیچ زمانی دیر نخواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخری مشهد در سایت تخفیفان، به‌راحتی و بدون دغدغه به مشهد سفر کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخفیفان تور داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم، زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.
استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تاخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.
اسدالله عباسی با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ورودی شهر رشت در حال ساخت است گفت: مرحله نخست این طرح شامل ساختمان‌های مدیریت و مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، همزمان با ۵ استان دیگر سوم خرداد امسال در ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از محوطه سازی مرحله نخست را شهرداری رشت انجام داده است گفت: شهرداری مابقی محوطه سازی نیز انجام خواهد داد تا در آینده بعنوان یکی از پارک‌های شهر رشت مورد استفاده قرار گیرد.
سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مدیران و شهردار رشت نیز نظرات خود را برای تسهیل در بهره برداری این طرح بیان کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا