Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:56:19 GMT

نامه جمعی از دانشجویان زیست شناسی به وزیرعلوم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۱۵۹

نامه جمعی از دانشجویان زیست شناسی به وزیرعلوم

جمعی از دانشجویان زیست شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه ای به وزیر  علوم نکاتی را درباره وضعیت تخصیص امکانات در مقطع کارشناسی ارشد به این رشته دانشگاهی متذکر شدند. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه ای به منصور غلامی، وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری نکاتی را درباره وضعیت گروه زیست شناسی و تخصیص امکانات در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در این دانشگاه متذکر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد جدید وزیر علوم برای جایگزینی کنکوراختصاصی| معاون وزیر علوم: اجازه تعویق ترم تحصیلی در برخی از مناطق سیل‌زده داده شدمعاون وزیر علوم: رشته‌های مرتبط با صنعت برای «رونق تولید» توسعه پیدا می‌کنند

در این نامه آمده است: 

سلام علیکم

موضوع درخواست: دستور لازم جهت پذیرش دانشجو و تخصیص امکانات در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی در دانشگاه رازی به هر دو صورت پژوهش محور و آموزش محور

به استحضار میرساند که گروه زیست شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در اقدامی ناعادلانه و برخلاف عرف معمول سالهای گذشته، مصوب نموده که تا زمان تأمین بودجه لازم از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خودداری نماید، اما استدلال مسؤلان امر در این باره بر دو محور استوار است: 1 - نبود بودجه کافی از طرف آن وزارتخانه محترم و 2 - کاهش تعداد واحدهای پایان نامه از 6 واحد به 3 واحد)که توسط هیئت امنای دانشگاه تصویب شده ( بیان شده است. اتخاذ چنین تصمیم بسیار مهمی به صورت ناگهانی برای دانشجویان این رشته که جمعی از آنان جزء نفرات و رتبه های برتر و استعدادهای درخشان است بسیار ناامید کننده و ناعادلانه است، چراکه اینجانبان؛ دانشجویان مقطع کارشناسی زیستشناسی دانشگاه رازی، سالها برای قبولی در مقطع ارشد و ادامه تحصیل در دانشگاه محل سکونت خود )کرمانشاه ( تلاش نموده ایم و به دلیل وجود مشکلات فراوان امکان ادامه تحصیل در شهر غیر بومی را نداریم.


آنچه که بیشتر از همه قلب دانشجویان گروه زیستشناسی کرمانشاه را می آزارد عدم توجه اساتید و مسولین امر در گروه زیست شناسی به بیانیه گام دوم انقلاب است که چندی قبل از این تصمیم ناعادلانه از طرف رهبر معظم انقلاب به جوانان کشور ابلاغ گردید، در بخشی از این بیانیه آمده است:

"دانش، آشکارترین وسیله عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان به پیش رفته است.

دستاوردهای دانش و فنّاوری ما در این مدّت که ما را به رتبهی شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان رسانیده و مایه شگفتی ناظران جهانی شد و در برخی از رشته های حسّاس و نوپدید به رتبههای نخستین ارتقاء داد، همه و همه در حالی اتّفاق افتاده که کشور دچار تحریم مالی و تحریم علمی بوده است. امّا آنچه من میخواهم بگویم این است که این راه طی شده، با همه اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّههای دانش جهان بسیار عقبیم. باید به قلّه ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهمترین رشته ها عبور کنیم. ما اکنون حرکت را آغاز کرده و با شتاب پیش می رویم ولی این شتاب باید سالها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب افتادگی جبران شود.

اینجانب همواره به دانشگاهها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراینباره تذکّر و هشدار و فراخوان دادهام، ولی اینک مطالبه  عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته ای نیز داده است. به پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه توز را که از جهاد علمی شما به شدّت بیمناک است ناکام سازید."

بر طبق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که در بالا به بخشی از آن اشاره گردید تصمیم ناعادلانه عدم پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی گروه زیست شناسی به نوعی آب در آسیاب دشمن بوده و سبب تضعیف بنیه علمی انقلاب اسلامی خواهد شد.

لذا از آن وزارت محترم استدعا داریم لطف خود را شامل حال ما نموده و با یک عمل انقلابی به خواسته های به حق ما ترتیب اثر دهند. پیش از هر چیز در صورت امکان با اختصاص بودجه لازم جهت ادامه تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به صورت پژوهش محور موافقت نمایید ) حتی عده ای از دانشجویان دارای توان مالی، حاضر به پرداخت بخشی از هزینههای واحدهای عملی است (، و یا دست کم مجوز و دستور لازم را جهت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی به صورت آموزش محور صادر فرمایید) از آنجا که هزینه پذیرش دانشجو به این صورت بسیار کمتر خواهد بود( تا ان شاالله اقدامات لازم جهت محقق شدن ادامه تحصیل اینجانبان مبذول شود.
رونوشت ها:
1 . کمیسیون آموزش مجلس
2 . مجمع نمایندگان استان کرمانشاه
3 . دفتر امام جمعهی شهر کرمانشاه

انتهای پیام/

R1011173/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل