Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد به نقل از ایرنا، علی فرحانه در رابطه با این خبر بیان داشت: درخواست اولیه مؤسسه امام جواد (ع) شهریور ماه ۱۳۹۷ به سازمان‌های جهانی ETS و Princeton آمریکا ارائه و پس از پیگیری‌های مستمر، موافقت اولیه مؤسسه‌های یادشده اواخر اسفند ۹۷ به دانشگاه اعلام شد.

وی ادامه داد: پس ازپیگیری های لازم و ارسال مشخصات سنتر برگزاری آزمون ها، موافقت نهایی و مجوز برگزاری آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ صادر شد به عبارتی دانشگاه امام جواد(ع)، توانست پس از برگزاری 24 دوره آزمون بین‌المللی تافل، 24 دوره آزمون ملی تولیمو و 38 دوره آزمون ملی MRST، مجوز برگزاری آزمون بین‌المللی GRE را نیز در اردیبهشت‌ماه 1398 اخذ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این آزمون یکی از دشوارترین و معتبرترین آزمون‌های سنجش سطح منطق، استدلال و استنتاج افراد محسوب می‌شود که برای تحصیل در کشورهای آمریکا، کانادا و برخی از دانشگاه‌های معتبر کشورهای اروپایی الزامی است.

سرپرست روابط بین‌الملل مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد اظهار داشت: مؤسسه امام جواد (ع) یزد شرایط اخذ مجوز این آزمون الکترونیک و آنلاین از جمله تعداد قابل توجه متقاضیان آزمون، کیفیت مطلوب دانشگاه درخواست کننده و امکانات استاندارد و مناسب سنتر برگزاری آزمون دارد.

فرحانه افزود: به دلیل دارا بودن مجوز برگزاری آزمون تافل و سابقه مطلوب در حوزه ارتباطات با سازمان‌های آموزشی بین‌المللی همچون ETS و سازمان‌های آموزشی داخلی همچون سازمان سنجش و آموزش کشور، موسسه آموزش عالی امام جواد به عنوان تنها نماینده سازمان جهانی ETS در جنوب و جنوب شرق ایران مجوز برگزاری آزمون GRE را کسب کرده است.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از کسب افتخاری دیگر برای مردم شریف استان یزد توسط دانشگاه امام جواد(ع)، ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند گام‌های مؤثری در راستای معرفی پتانسیل‌های استان یزد در عرصه جهانی داشته باشد.

گفتنی است جی آر ای (GRE) مخفف عبارت انگلیسی Graduate Records Examination به معنای سنجش توانایی‌های و معلومات فارغ التحصیلان با هدف ورود دانشجویان به مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

یکی از مهمترین گزینه‌های گرفتن پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا در کشورهای معتبر داشتن مدرک زبان GRE است. داشتن نمره بالا در آزمون GRE در برخی از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا شرط لازم و ضروری است.

آزمون GRE یکی از آزمون‌های بین المللی زبان است که در ۱۶۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و نسبت به آزمون‌های آیلتس و تافل دشوارتر است و برای سنجش تخصصی مهارت‌های سه گانه محاسبات ریاضی، درک مطلب و مقاله نویسی دانشجویان توسط مؤسسه ETS برگزارکننده آزمون تافل (TOEFL) برگزار می‌شود.

شایان ذکر است تاریخ‌های برگزاری آزمون GRE در دانشگاه امام جواد(ع) مورخ 11 آگوست 2019 (20 مرداد 1398)، 19 سپتامبر 2019 (28 شهریور 1398)، 17 اکتبر 2019 (25 مهر 1398)، 20 نوامبر 2019 (29 آبان 1398)، 3 دسامبر 2019 (12 آذر 1398)و  15 دسامبر 2019 (24 آذر 1398) می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی الکترونیک تحصیلات تکمیلی روابط بین الملل یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت «دانشگاه بین المللی زاگرس»غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور

دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم اعلام کرد: پیرو پیگیری و تماس مکرر متقاضیان و نگرانی خانواده‌های آنان درخصوص مؤسسه بدون مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باعنوان «دانشگاه بین‌المللی زاگرس به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی» که در فضای مجازی با آدرس https://ziu.university/fa  و آدرس portal.prfa.org.ir با عناوین "پردیس بین‌الملل البرز" و  "پردیس رسا فنون البرز" و  به استناد شماره مجوز ۲۷۷۹۲۰-۲۴-۲ که مربوط به مجوز تمدید موافقت اصولی مؤسسه آموزش عالی آزاد تلاشگران واقع در تهران که برای فعالیت در زمینه حقوق، کسب و کار و حقوق شهروندی تا پایان سال ۱۴۰۱ است، فعالیت می‌کند. لذا استفاده از مجوز صادر شده که هیچ ارتباطی با آدرس‌های مجازی ذکر شده در بالا ندارد فاقد وجاهت قانونی است.

اسامی دانشگاه‌های دولتی، وابسته و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، دانشکده‌ها، آموزشکده‌ها، مجتمع‌های آموزش عالی، مدارس عالی و مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اینجا قابل مشاهده است.

صرفاً مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات یادشده که مصوب شورای گسترش آموزش عالی بوده و از طریق آزمون سراسری( توسط سازمان سنجش آموزش کشور) و آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب مراجع ذی صلاح پذیرفته شده باشند مورد تایید می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جواد امام: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل برآمده از حق دفاع مشروع بود/ لازم است به فاز دیپلماسی فعال و استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی ورود کنیم
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس غیرقانونی است
  • فعالیت «دانشگاه بین المللی زاگرس»غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس غیرقانونی اعلام شد