Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@03:51:17 GMT

گوایدو خطاب به مادورو؛ باید بروی!

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۳۶۹

گوایدو خطاب به مادورو؛ باید بروی!

سرکرده شورشیان ونزوئلا با نادیده گرفتن تلاش‌های میانجی‌گرانه نروژ، مدعی شد که به هیچ چیز الا استعفای «مادورو» راضی نمی‌شود.

خوان گوایدو سرکرده شورشیان ونزوئلا علیرغم تداوم مذاکرات اسلو میان مخالفان و دولت کاراکاس؛ در پیامی توئیتری خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری قانونی این کشور آمریکای لاتین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که مذاکرات اسلو با وساطت نروژ همچنان در جریان است، گوایدو با تکیه بر حمایت آمریکا، در صفحه توئیتر خود نوشت: اپوزیسیون به هیچ چیز الا برکناری مادورو راضی نمی‌شود.

وی در ادامه توئیت جاه‌طلبانه خود مدعی شد: راه ما روشن است و شامل خاتمه سوء‌استفاده مادورو، ایجاد دولت موقت و برگزاری انتخابات آزاد می‌شود.

پیام گوایدو تنها ساعاتی پس از آن اعلام شد که وزارت خارجه نروژ از میزبانی دور دوم مذاکرات اسلو طی هفته آتی خبر داد.

این در حالی است که گوایدو بدون اشاره به نام نروژ، در اظهاراتی که در جمع هوادارانش داشت، مدعی شد: هیچ‌کس نمی‌تواند ما را با گفتگوی جعلی گیج کند!

گفتنی است گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا در تاریخ ۳ بهمن ۹۷ با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت مادورو را زیر سوال برد و عنوان ریاست‌جمهوری را از وی غصب کرد.

مذاکرات اسلو در حالی در جریان است که تلاش‌های آمریکا برای واداشتن ارتش ونزوئلا به کودتا علیه مادورو ناکام مانده است و علیرغم میل اپوزیسیون غربگرا، طرفین برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک پشت میز مذاکره رفته‌اند.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

کد خبر 6079181

دیگر خبرها

  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • عبدالله دوم خطاب به بایدن:اردن به عرصه جنگ منطقه‌ای تبدیل نمی‌شود