Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که وزارت کشور افغانستان مشاور رئیس سنای این کشور را به اتهام فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده است اما کمیسیون سمع شکایات سنای افغانستان «حاجی دلاور» را تاجری خوانده که باید تبرئه شود. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حاجی دلاور» مشاور «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان به اتهام فعالیت‌های تروریستی از سوی نیروهای امنیتی دو روز پیش در کابل بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که از خودروی زرهی حاجی دلاور چند قبضه سلاح، مواد منفجره، مدارک جعلی و یک کارت شناسایی پاکستانی به دست آمده است.

کمیسیون سمع شکایات سنای افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که حاجی دلاور از تاجران ملی افغانستان بوده و وزارت کشور از وارد کردن اتهامات به تاجران خودداری کند.

«زلمی زابلی» رئیس کمیسیون سمع شکایات سنا اظهارداشت: رئیس بخش مبارزه با تروریسم وزارت کشور افغانستان باید درباره اتهامات وارد شده به حاجی دلاور توضیح دهد.

وی تاکید کرده است که حاجی دلاور برای موارد توقیف شده مجوز قانونی دارد و برای هر قبضه سلاح نیز 600 دلار پرداخت کرده است و مشکل قانونی وجود ندارد.

کمیسیون سمع شکایات سنای افغانستان از ریاست مبارزه با تروریسم وزارت کشور خواسته تا از وارد کردن چنین اتهاماتی به شخصیت‌ها و تاجران مطرح خودداری کند.

«فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان نیز برای دفاع از خودش تاکید کرد که حاجی دلاور مشاور افتخاری کمیته‌های کاری سنای این کشور بوده است.

وی گفت: «من حاجی دلاور و و اقوام او را می شناسم،  یک تاجر است و سال گذشته از سمت افتخاری مشاور سنای افغانستان استعفا داده است، مشاور من نبود و به کمیته‌های کاری سنای افغانستان مشاوره می‌داد».

مسلمیار به رادیو آزادی گفت که اتهامات وارد شده را رد و یا تائید نمی‌کنم اما دلاور از یک خانواده شناخته شده در ننگرهار و یک تاجر است.

وی خاطرنشان کرد که نهادهای امنیتی باید به تحقیقات در این مورد ادامه دهند و در صورت ثابت شدن اتهامات وارد شده، جرم دلاور یک عمل شخصی است و ربطی به سنا ندارد.

رئیس سنای افغانستان گفت:  اگر اتهامات وارد شده به حاجی دلاور حقیقت داشته باشند پس تنها سنای افغانستان نه بلکه نهادهای امنیتی که پیش از این مجوز حمل سلاح را برای او صادر کردند پاسخگو باشند.

وزارت کشور افغانستان تصاویری را از مدارک جعلی، کارت شناسایی پاکستانی، تسلیحات غیرقانونی از خودروی زرهی حامل حاجی دلاور را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که دستکم دخالت حاجی دلاور در حمله انتحاری به ایست بازرسی در شهر جلا‌ل‌آباد مشخص شده و تحقیقات همه جانبه‌ در این مورد ادامه دارد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که رئیس سنای افغانستان به دلیل هم‌دستی با دلاورخان تلاش می‌کند تا او را از اتهامات تبرئه کند زیرا وزارت کشور از احتمال بازجویی از رئیس سنای افغانستان خبر داده است.

حمایت کمیسیون سمع شکایات سنای افغانستان از مشاور مسلمیار که به فعالیت‌های تروریستی و طراحی حملات انتحاری متهم است واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی به همراه داشته است.

کاربران افغان در فضای مجازی تذکر کمیسیون سمع شکایات سنای افغانستان به ریاست مبارزه با تروریسم وزارت کشور افغانستان را محکوم کرده‌اند.

آنچه مشخص است اگر حاجی دلاور طوری که رئیس سنای افغانستان مدعی است یکی از تاجران این کشور باشد، پس اتاق تجارت و صنایع افغانستان که حامی حقوق تاجران افغان محسوب می‌شود در این مورد سکوت اختیار کرده است.

بازداشت مشاور رئیس سنای افغانستان به اتهام طراحی حملات تروریستی «‌مسلمیار» رئیس سنای افغانستان پشت پرده طراحان حمله به پارلمان است

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت

مصطفی کارخانه به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی کارخانه که در ادوار مختلف در تیم‌های ملی به عنوان سرمربی، مربی، مدیر فنی، و سرپرست حضور داشت و چند سالی عضو هیات‌رییسه و کمیته فنی فدراسیون بود، در این فدراسیون به عنوان مشاور عالی تقوی انتخاب شد.

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و همچنین دبیر کمیته فنی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده:

«با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند