Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@13:25:57 GMT

دوبی؛ شهری با بیشترین شعبه‌های دانشگاهی جهان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۴۷۳

دوبی؛ شهری با بیشترین شعبه‌های دانشگاهی جهان

برخی از پیشروترین مدارس و مراکز آموزشی بین‌المللی در دوبی شعبه‌ای دارند. امری که نشان می‌دهد این شهر در حال تثبیت جایگاه خود در حوزه آموزش و پرورش است.
به گزارش یورونیوز، اکنون ۲۹۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در ۲۰۹ موسسهٔ آموزشی این شهر تحصیل می‌کنند و درآمد این مراکز از شهریه آن‌ها به ۲ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلفان بلهول، مدیر بنیاد آینده دوبی می‌گوید: «آموزش، ایده‌سازی و بنای زیرساخت آموزشی در‌های صنایع تازه را باز می‌کند و نیت ما هم همین است که بنیاد‌های آموزشی را در دوبی تقویت کنیم.»
شعبه‌های دانشگاه‌های جهان در یک شهر
امارات عربی متحده بیشترین شعبه‌های دانشگاهی جهان را در خود جای داده و اکنون۳۴ دانشگاه جهان در دوبی دانشکده دارند.
فرانسوا اورتالو از مدرسه بازرگانی لندن می‌گوید: «نکته مهم برای ما این است که امارات کشوری است که دیدگاه بلندمدت دارد و اهمیت آموزش را می‌داند. محیط برای ایجاد فضای آموزشی و مشارکت در تغییرات عمده در این کشور و منطقه بسیار مناسب است.»
برخی از معروفترین دانشگاه‌ها از کانادا، بریتانیا، هند، پاکستان، روسیه و استرالیا در پارک دانش دوبی «Dubai’s Knowledge Park» شعبه دارند. شعبه دانشگاه ولونگونگ دانشجویانی از ۱۰۸ کشور مختلف دارد و دانشجویان از اینکه دانشگاه‌شان چندفرهنگی است و می‌توانند برنامه درسی‌شان را خودشان انتخاب کنند خرسند هستند.
بخش آموزش رشدی حدود ۳ درصد در سال دارد و ۹۰ درصد محصلان اینجا خارجی هستند. تردید حاصل از برکسیت بر آموزش تأثیر گذاشته و برخی از والدین بریتانیایی فرزندانشان را برای تحصیل به اینجا می‌آورند.
مارکو لانگ‌مور، مدیر کالج برایتون می‌گوید: «یکی از نگرانی‌هایی که برکسیت به آن دامن زده احساس ناامنی است و دوبی حسی از ثبات به مردم می‌دهد، نه فقط در زندگی شخصی و کاری بلکه حتی در زمینه آموزش و تربیت فرزندانشان.»
جایزه‌ای برای بهترین استاد
دوبی با برگزار کردن مراسم «جایزه جهانی معلم» بر نقش کلیدی آموزش در جامعه تأکید می‌کند. این جایزه به معلم برجسته‌ای اعطا می‌شود که کمک شایان توجهی به این حرفه کرده باشد و جایزه امسال را هیو جکمن هنرپیشه هالیوود که خود پیشتر معلم بوده اهدا می‌کند.
هیو جکمن می‌گوید: «احساس می‌کنم در دوبی واقعا به دنبال بهترین هستند. آن‌ها از امتحان کردن نمی‌ترسند. ریسک می‌کنند و دست به عمل می‌زنند؛ و مطمئنم که این روحیه به امر آموزش هم منتقل می‌شود.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه دوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) سمنان در گفتگو با خبرنگاران از تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

وی بیان کرد: نخستین دوقلو‌های استان سمنان توسط  الهام صفاریه جراح و متخصص زنان و زایمان با فلوشیپ انکولوژی زنان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،  علی‌اکبر همتی پزشک متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان