Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:13:46 GMT

اختصاص رتبه سوم تولید تخم‌مرغ به آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۵۰۶

اختصاص رتبه سوم تولید تخم‌مرغ به آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با تولید 90 هزار تن تخم مرغ رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، حبیب شریفیان در نشست بررسی مشکلات مرغداریهای تخم‌گذار مراغه ضمن بیان این مطلب افزود: این استان با تولید سالانه بیش از 90 هزار تن تخم مرغ در رتبه سوم کشور قرار گرفته و 10 درصد کل تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حمایت از تولیدکنندگان تخم مرغ و طیور از جمله رویکردهای دولت و جهادکشاورزی در استان است.

شریفیان ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی برای حمایت از این واحدهای تولیدی، 22 هزارتن نهاده از محل تعهدات قبلی تامین شده که از این میزان تاکنون 10 هزارتن دریافت شده و در سالجاری نیز 17 هزارتن نهاده دیگر به عنوان تعهدات جدید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: متاسفانه در زمینه تامین نهاده‌های طیور از جمله ذرت و سویا هم اکنون به واردات آن‌ها از کشورهای خارجی وابسته هستیم که در این راستا نیز برخی مشکلات در زمینه توزیع، حمل‌ونقل و برخی بدقولی‌ها و سوء اسطه‌ها و واردکنندگان وجود دارد.

وی گفت: دولت و جهادکشاورزی با همراهی و همکاری نهادهای نظارتی در صدد برخورد با سوء استفاده و سودجویی‌ها در زمینه نهاده‌های دام و طیور است.

شریفیان افزود: در زمینه واردات نهاده های مورد نیاز طیور در این استان هیچ محدودیتی وجود نداشته و از آن استقبال می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تولید تخم مرغ در استان گفت: جوجه‌ریزی‌های خارج از شبکه و کاهش قیمت تخم مرغ در بازار و نیز عدم وجود زنجیره تولید از مهم ترین مشکلات در واحدهای تولیدی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: براین اساس و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با واحدهای تولید تخم مرغ فاقد مجوز برخورد شده و آنها را ملزم به رعایت قوانین و مقررات خواهیم کرد.

شریفیان اضافه کرد: کاهش سن تولید تخم مرغ در مرغداری های تخم گذار به زیر 90 هفته و فراهم آوردن امکان صادرات این محصول از جمله رویکردهای جهادکشاورزی استان برای حمایت از تولیدکنندگان و تعادل در بازار است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید تخم مرغ در شهرستان مراغه گفت: سالانه 15هزار تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود که بیش از 16درصد تولید این محصول در استان را شامل شده و مراغه رتبه دوم استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از بخش های تولید طیور این شهرستان گفت: برای این منظور، نهاده های ویژه بخش طیور با حمایت و نظارت جهادکشاورزی در بین واحدهای تولیدی توزیع شود.

حمید شکری افزود: در زمینه خوراک دام نیز جهادکشاورزی باید به صورت جدی و عملی برای تامین نهاده ها اقدام کند.

وی اضافه کرد: نظارت بر نهاده های دام و طیور و پیشگیری از سو استفاده برخی واسطه ها از واردات این محصولات، مورد توجه دستگاه های متولی امر قرار گیرد تا شاهد رونق تولید و توسعه آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد.    محمد علی حاتمی زاده ادامه داد: یکی از کسب و کار‌های تولیدی که خیلی سریع به سود دهی می‌رسد پرورش ماهیان سردآبی به خصوص ماهی قزل آلا در شرایط آب و هوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان‌های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود.    وی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی، خاموشی چاه‌های کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساخت‌های احداث واحد‌های جدید از جمله مشکلات موجود برسر راه تولید آبزیان در استان یزد است.    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  •  آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود