Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@21:45:26 GMT

برخی آرزوی سقوط دولت روحانی را دارند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۵۶۳

خرداد؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز ساز ناکوک در دولت روحانی بیشتر از دولت سید محمد خاتمی زده می‌شود و بعضی‌ها آنقدر از دولت کینه به دل دارند که حاضر به سقوط آن هستند.
محمدرضا خباز، درباره تخریب دولت از سوی جریانی خاص در شراطی که کشور نیازمند اتحاد و انسجام داخلی است، گفت: سال ۷۶ هنگامی که دولت اصلاحات رأی آورد، مخالفان هرچه ابزار مشروع و نامشروع داشتند به کار بردند تا دولت پنهان ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که ممکن است دولت پنهان با دولت در سایه به اشتباه گرفته شود، عنوان کرد: دولت در سایه بسیار خوب است و در واقع کمک‌کننده دولت قانونی است، اما دولت پنهان تلاش می‌کند دولت در صحنه را کنار بزند و اصلا به همین منظور هم تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که آقای خاتمی بارها گفتند هر ۹ روز یک توطئه علیه دولت اصلاحات شکل دادند،‌ بیان کرد: تنها دولتی که با دولت پنهان همکاری کرد دولت‌های نهم و دهم بودند زیرا از اعضای‌شان در پست‌های مدیریتی و استان‌ها استفاده می‌کرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: هنگامی که ایران با افتخار برجام را به سرانجام رساند و دیپلماسی کشورمان آن کار بزرگ را انجام داد، عده‌ای دست به مخالفت زدند برای همین است هنگامی که آمریکا از برجام خارج شد، ابراز خوشحالی کردند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: انسان احساس می‌کند در برخی مواقع ضرر این‌ها برای کشور به مراتب از ضرر دشمنان خارجی بیشتر است، دشمن خارجی در مقابلت گارد می‌گیرد و بی‌محابا می‌گوید من درصدد تغییر شما هستم، با پرویی هتاکی می‌کند و زور می‌گوید، اما اینها به اسم حفظ ارزش‌ها از نسبت دادن هر نوع توهین، افترا و شایعه به دولت دریغ نمی‌کنند.
وی با بیان این‌که اگر انسان عقل داشته باشد و شرایط را در نظر بگیرد، باید بداند اکنون زمان تسویه حساب نیست،‌ گفت: این‌ها باید بدانند دشمن ما با همه توان به صحنه آمده است و اگر در داخل دولت را تضعیف و روحیه‌اش را خراب کنند و در صحنه‌های اقتصادی هر روز یک دست گل جدید به آب بدهند، مشخص است دشمن خارجی ما جَری می‌شود و احساس قدرت می‌کند.
خباز ادامه داد: این‌ها آنقدر کینه دولت را به دل گرفته‌اند که آرزو می‌کنند دولت سقوط کند تا به حرف بی‌حساب خودشان برسند و بگویند دیدید همانی شد که ما گفتیم.
وی تاکید کرد: دولت روحانی بار نخست با ۱۸ میلیون رأی و بار دوم با بیش از ۲۴ میلیون رأی علیرغم آن همه مخالفت، دشمنی و سم‌پاشی روی کار آمد،‌ اگر این‌ها واقعا رأی مردم را قبول دارند در این ۴ سال باید دولت در سایه می‌شدند، نه دولت پنهان.
این عضو حزب اعتماد ملی گفت: دولت در سایه مانتورینگ دولت قانونی است تا هرجا اشتباه و تعلل کرد او را امر به معروف و نهی از منکر کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس این‌ رفتارها چقدر شدت خواهد گرفت و تخریب‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: هنگامی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، این‌ها عریان‌تر به صحنه می‌آیند و دم خروس بیشتر بلند می‌شود. آنان به این تکاپو می‌افتند تا قوه بعدی همراهشان شکل بگیرد زیرا اگر این اتفاق بیفتد به راحتی می‌توانند دولت را ساقط کنند!
خباز تاکید کرد: اگر همین ۱۰۰ نماینده فراکسیون امید نبودند، تندروها بیش از چیزی که امروز مشاهده می‌کنید به دولت فشار می‌آوردند، همین جمعیت نیم‌بند مقابل بسیاری از فشارها در مجلس را گرفتند.
وی خاطرنشان کرد:‌ این گروه می‌خواهند مجلسی همراه و هم نگاه با خودشان به وجود بیاورند که زودتر بتوانند به خواسته‌هایشان دست پیدا کنند.
منبع: ایلنا برچسب ها: محمدرضا خباز ، دولت روحانی ، اصلاح‌طلب

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمدرضا خباز دولت روحانی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

ایجاد جذابیت برای تولید و از جذابیت انداختن اقدامات سوداگرانه یکی از اقداماتی است که دولت ها با استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی می توانند در کشور انجام دهند. در همین ارتباط باید بگوییم که در شرایط فعلی، تولید در کشورمان نسبت به فعالیت های سوداگرانه با اقبال کمتری روبروست. زیرا تولید با مشکلات عدیده ای مواجه است، در حالی که فعالیت های مخرب و واسطه ای پرسود هستند.

به منظور حل مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم، دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را به مجلس فرستاده است. بر اساس این لایحه، مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد کاهش می یابد و مالیات بر دارایی و سرمایه افزایش پیدا می کند.

دولت پیشنهاداتی در خصوص جذب سرمایه های خرد مردمی نیز مطرح کرده است. ایجاد مشوق در این زمینه از جمله کارهایی است که در دستور کار قرار دارد. به زعم بسیاری، تصویب این لایحه در مجلس و اجرای آن می تواند زمینه ساز جذب سرمایه های داخلی و خارجی باشد.

 آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که توسط دولت به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند مفید باشد. به این ترتیب، می توانیم انگیزه افراد را برای سرمایه گذاری افزایش دهیم. در این روند اصلاحی به سمتی می رویم که بیشترین مالیات را از سرمایه ها و دارایی های راکد بگیریم و مالیات تولید را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: این روند معقولی است که فعالیت های سوداگرانه و واسطه گری مشمول مالیات بیشتری شوند و تولید کمترین مالیات را بپردازد. در این صورت است که اقتصاد را به سمت و سوی درستی سوق می دهیم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: در وهله اول این موضوع مهم است که هر چه سریع تر لایحه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و مصوب شود. البته احتمالاً گروه های ذینفع بیکار نمی نشینند و تلاش خود را برای سنگ اندازی انجام خواهند داد. در مرحله بعدی، باید دقت کنیم که در عمل این قانون به درستی اجرا شود و بتواند انگیزه های لازم را برای افزایش سرمایه گذاری های مولد ایجاد کند. تشخیص دقیق درآمد افراد و مالیات ستانی عادلانه و هوشمند می تواند کمک فراوانی به اقتصاد کشور بکند.

بغزیان گفت: سرمایه های خرد در کشور وجود دارد که در کانال های غیررسمی به کار می افتند، جذب این سرمایه ها به بخش های مولد مفید خواهد بود. ایجاد مشوق های سرمایه گذاری که در لایحه پیش بینی شده است، می تواند به جذب این سرمایه ها از بین مردم کمک کند.

وی در خصوص پیشنهاد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر اخذ مالیات از سرمایه های غیرمولد خاطرنشان کرد: مسلماً این روش می تواند کارساز باشد. به این ترتیب، برای تولید جذابیت ایجاد می کنیم. وقتی افراد متوجه شوند که برای سرمایه های راکدشان باید مالیات بیشتری بپردازند، به فکر می افتند که از آن دارایی و سرمایه استفاده کنند و آن را در چرخه اقتصاد کشور به کار بیندازند.

این کارشناس اقتصادی گفت: به هر روشی بتوانیم به کاهش مالیات بخش تولید و افزایش مالیات بخش های غیرمولد بپردازیم، به نفع کشور است. از این طریق می توانیم برای تولید جذابیت ایجاد کنیم. در حال حاضر، رکود سرمایه سود بیشتری برای افراد دارد و تولید صرفه اقتصادی ندارد. باید سیاست ها را طوری تغییر دهیم که این روند معکوس شود.

بغزیان خاطرنشان کرد: تولید نیاز به سرمایه دارد و سرمایه ها متاسفانه در حال حاضر در بخش های غیرمولد به کار انداخته می شوند. با توجه به پیشنهادات مهم و کلیدی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در زمینه کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید و رسیدن مالیات تولید به 15 درصد مطرح شده است، این لایحه را می توان مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بدانیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • واکنش حسن روحانی به حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • حسن روحانی: صهیونیست‌ها درس بگیرند و حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد /باید خودانتقادی را آغاز کنیم /کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد