Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@20:33:03 GMT

پاشیدن بذرناامیدی در جامعه خیانت به آیندگان است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۵۷۸

پاشیدن بذرناامیدی در جامعه خیانت به آیندگان است

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: ما مشکلات را کتمان نمی‌کنیم، اما نباید تنها فقط بذر ناامیدی را در شهر بپاشیم چرا که حاصل آن فرزندان همه ما را تهدید می‌کند، باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم اما نباید ناعادلانه قضاوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چندی پیش رسانه ملی گزارشی مبنی بر آشفتگی فرهنگی در شهر اصفهان پخش کرد که این گزارش غیر منصفانه بود، اظهار کرد: باید توجه داشت که شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم فعالیت‌های زیادی را در حوزه فرهنگی انجام داده که منجر به افزایش رضایت شهروندان نیز بوده است، از این رو رسانه ملی که از هزینه بیت‌المال استفاده می‌کند باید قضاوت عادلانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش افسرده بودن مردم اصفهان رد شد

وی با بیان اینکه چندی پیش در گزارشی مردم اصفهان را افسرده ‌ترین مردم اصفهان معرفی کردند که این گزارش کاملا اشتباه است، افزود: از سال ۹۴ و با انجام چهار مطالعه طولی نتایجی به دست آمده که این گزارش را رد می‌کند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاید بخشی از سرمایه اجتماعی به دلیل خشکی زاینده رود و اتفاقات حوزه اقتصادی کم شده باشد اما دلیل بر افسرده بودن مردم اصفهان نیست چرا که این امر در سراسر کشور وجود دارد و منطقه‌ای نیست.

ضریب امید به زندگی در اصفهان ۳.۵ درصد رشد دارد

وی با بیان اینکه ضریب امید به زندگی در اصفهان بر اساس مطالعاتی که دو ماه پیش به پایان رسیده است، ۳.۵ برابر مدت مشابه پنج سال اخیر است، گفت: شورای شهر اصفهان در دوره پنجم برنامه‌ریزی‌هایی را داشته که منجر به افزایش نشاط اجتماعی شده است.

محمدی تدوین سند گردشگری ۲۰۲۰ که تحولات زیادی در حوزه گردشگری ایجاد می‌کند را از جمله اقدامات در این زمینه دانست و ادامه داد: آغاز عملیات بهره برداری از خط دو مترو، آغاز عملیات رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان از دیگر اقدامات برای ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

وی برپایی نخستین نمایشگاه مستقل صنعت و معدن اصفهان در بغداد را از دیگر اقدامات ویژه شورای شهر در دوره پنجم اعلام کرد و گفت: این امر عزم شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برای جهانی شدن را نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری برنامه‌هایی با محوریت خانواده و زنان برای تقویت بنیان خانواده و اصلاح سبک زندگی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دوره پنجم شورای شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی سینما در منطقه ۱۵ و ایجاد پردیس سینمایی در منطقه شش شهرداری اصفهان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی توسعه فضاهای سبز، فضاهای اجتماعی و ورزشی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای افزایش نشاط در جامعه دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقات جام مولای عرشیان، بانوی قدسیان طی دو سال اخیر و ارتباط گرفتن با شهروندان در قالب ۳۵ رشته ورزشی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

محمدی راه‌اندازی مرکز جامع آموزش و توانمندسازی آسیب‌های اجتماعی را نیز از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری اصفهان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

چهار مرکز تسهیل‌گری وتوسعه محلی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی ایجاد چهار مرکز تسهیل‌گری و توسعه محلی در نقاط حاشیه‌ای را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری اصفهان در دوره پنجم شورای شهر اعلام کرد و ادامه داد: پیمانکاران این مراکز تعیین شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شوند که با این اقدام شاهد ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه‌ای و ایجاد پیوند بین مناطق محروم و برخوردار خواهیم بود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی محورهای فرهنگی در مناطق مختلف شهرداری گفت: تاکنون این پروژه در منطقه ۱۱ اجرایی و نتایج خوبی را داشته است.

وی مناسب سازی وسایط حمل و نقل عمومی و برخی معابر شهر اصفهان برای تردد معلولان را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در دوره پنجم دانست و افزود: این روند همچنان با سرعت و جدیت در حال پیگیری و اجرا شدن است.

محمدی تصریح کرد: ما مشکلات را کتمان نمی‌کنیم، اما نباید تنها فقط بذر ناامیدی را در شهر بپاشیم چرا که حاصل آن فرزندان همه ما را تهدید می‌کند، باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم اما نباید ناعادلانه قضاوت کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معلولان نشاط اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، با هدف تشدید فشار و محاصره علیه مردم مقتدر غزه و مقاومت فلسطینی، مقامات سیاسی مصر روز دوشنبه از کشف و تخریب صدها حلقه تونل امدادرسانی مقاومت در نوار مرزی با نوار غزه خبر داد.

این تونل‌ها با هدف کمک رسانی برای مردم فلسطین در نوار غزه حفر شده و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در همین ارتباط، ضیا رشوان، رئیس سرویس اطلاع‌رسانی دولتی مصر اذعان کرد که این کشور، بیش از ۱۵۰۰ تونل در مجاورت نوار غزه را منهدم کرده و دیوار مرزی با غزه را تقویت کرده است.

وی اعتراف کرد که مصر دیوار بتونی به طول ۶ متر روی زمین و ۶ متر زیر زمین در مرز با غزه احداث کرده است.

رشوان گفت اتهام اسرائیل مبنی بر عملیات قاچاق سلاح از مصر به غزه صحت ندارد، چرا که سه مانع میان سیناء و رفح فلسطین ایجاد کرده‌ایم که هرگونه عملیات قاچاق نه از روی زمین و نه از زیر زمین غیرممکن است.

گفتنی است مصر اخیراً دیوار حائل مرزی ۱۴ کیلومتری در مرز خود با غزه را با استحکامات بتنی به بهانه جلوگیری از قاچاق سلاح به غزه تقویت کرده است.

کد خبر 6085964

دیگر خبرها

  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین + فیلم
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است