Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که محتوای جعلی و اظهارنظر‌های تنفرآمیز حامی رویکرد راست افراطی در جریان رقابت‌های انتخاباتی پارلمان اروپا تاکنون حدود ۱ میلیارد بار دیده شده است.
به گزارش یورونیوز، این بررسی که توسط سازمان غیرانتفاعی «اَواز» و بر پایه داده‌های ۳ ماهه به دست آمده از ۶ کشور انجام شده، ثابت می‌کند که گروه‌های راست افراطی فضای شبکه‌های اجتماعی را با تولید و انتشار مطالب کذب پُر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان غیردولتی اواز اعلام کرده که این محتوا‌ها به طور عمده در ۵۰۰ صفحه و گروه ثبت شده فیس‌بوک منتشر شده که حدود ۳۲ میلیون دنبال کننده دارند و ۶۷ میلیون نظر، لایک و به اشتراک‌گذاری داشته‌اند.
در لهستان سه شبکه سازماندهی شده از طریق ۲۰۰ صفحه و گروه در حال تولید مستمر محتوای جعلی در مخالفت با بقاء اتحادیه اروپا و ادامه روند مهاجرت به اروپا هستند. در آلمان نیز وضعیت مشابهی در حمایت از حزب راست افراطی این کشور حاکم است.
به ویژه در ایتالیا و لهستان برخی ویدئو‌های جعلی که اکثرا بخش‌هایی از فیلم‌های سینمایی هستند به شکل خبر فوری در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌شوند که یا نشان دهنده حمله مهاجران به ماشین پلیس است و یا نشان می‌دهد که یک مهاجر در کسوت راننده تاکسی به فردی تجاوز کرده است.
هر چند شرکت فیس‌بوک پیشتر اعلام کرده بود که در جریان رقابت‌های انتخاباتی پارلمان اروپا مسدود‌سازی صفحات منتشر کننده اخبار کذب و محتوای جعلی را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد، ولی بررسی اواز نشان می‌دهد که این شرکت تاکنون حاضر به ارائه گزارشی در این خصوص نشده است.
در واکنش به گزارش سازمان اواز، سخنگوی فیس‌بوک به یورونیوز گفت که ما تعدادی از حساب‌های جعلی و تکراری را که خط مشی اصولی ما را نقض کرده‌اند، حذف کرده‌ایم و علیه برخی صفحاتی نیز که مدام اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، اقدام کرده‌ایم.
البته سخنگوی فیس‌بوک انجام و انتشار بررسی سازمان غیرانتفاعی اواز را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد که این شرکت به تعهد خود در حمایت از سلامت انتخابات پایبند است.
البته برآورده تازه سازمان اواز حاکیست که فیس بوک تاکنون احتمالا حدود ۷۷ صفحه و ۲۳۰ حساب کاربری جعلی را حذف کرده باشد که مجموع دنبال‌کنندگان آن‌ها از تعداد کل اعضاء احزاب اصلی فعال در کشور‌های اروپایی بیشتر بوده است.
اما در مقابل سخنگوی فیس‌بوک در گفتگو با یورنیوز مدعی شد که سامانه هوشمند این شرکت به طور مستمر و روزانه میلیون‌ها حساب کاربری جعلی را مسدود می‌کند و برای بهبود نتیجه کار، ارتقاء این سامانه را در دستور کار خود دارد، ولی مخالفان شفافیت نیز به اندازه کافی پیچیده و حرفه‌ای عمل کنند.
گزارش سازمان تنها دو هفته پس از آن منتشر می‌شود که یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی اعلام کرد که اطلاعات کذب و جعلی منتشر شده توسط روسیه ۲۴۱ میلیون شهروند اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیس بوک پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حیدر سوسنی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجارهای اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنماهای در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تاکید بر احترام به مطالبات و دغدغه‌های مردم خصوصاً خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام کرد: شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که به صورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتواهای مبتذل در فضای مجازی می‌کنند در اولویت مأموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضائی استان قرار دارد.

کد خبر 846694 منبع: مهر برچسب‌ها استان بوشهر خبر مهم فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی