Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:25:38 GMT

تحت هیچ شرایطی تسلیم آمریکا و طرح‌هایش نمی‌شویم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۶۲۴

به گزارش فارس،‌ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت نوزدهمین سالگرد پیروزی این جنبش بر رژیم صهیونیستی در  25 می 2000  اعلام کرد، «عید آزادسازی» روزی متمایز در تاریخ منطقه بود زیرا برای اولین بار از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، بخش وسیعی از لبنان آزاد شد و این رژیم، ذلیلانه و بدون قید و شرط از لبنان عقب‌نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» شاخه لبنان، نعیم قاسم افزود: 25 می 2000 روز پیروزی اراده بر ناامیدی، پیروزی استقلال بر تبعیت و پیروزی مقاومت بر اسرائیل بود. 25 می روز تقویت مقاومت به عنوان راه‌حلی موفق در مقابله با رژیم اشغالگر و روز بی‌فایده بودن فریب دیپلماسی با نظارت آمریکا برای بازپس‌گیری خاک بود، زیرا امروز هر آنچه به اسم دیپلماسی برای بازپس‌گیری خاک انجام می‌شود باید از شورای امنیت بگذرد و آمریکا همیشه از اسرائیل جانبداری کرده است؛ این بدان معناست که شورای امنیت، آمریکا و کشورهای بزرگ اقدامی در راستای منافع فلسطین انجام نخواهند داد.

معاون حزب‌الله تأکید کرد، تنها راه‌حل برای آزادسازی سرزمین «مقاومت» است و امروز موضوع تنها محدود به فلسطین نمی‌شود بلکه شامل یمن، عراق، سوریه، لبنان و کل منطقه می‌شود و محور تمام نزاع‌ها این است که آمریکا دنبال تحمیل شروط مختلف است.

نعیم قاسم تأکید کرد: امروز نیاز به مقاومت بیشتر از هر زمان دیگری است، ما نیاز به سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت همزمان داریم. ما  در موضع دفاع قرار داریم و نمی‌توان پذیرفت که تحت هیچ عنوان یا شرایطی تسلیم اسرائیل، آمریکا و طرح‌هایشان شویم. امروز ما را تحمیل می‌کنند و تحریم، خود نوعی از انواع جنگ است اما مقاومت قادر به تحمل تبعات این مرحله است.

دیروز دبیرکل حزب‌الله لبنان  نیز «ایجاد معادله قدرت در لبنان» را از مهم‌ترین نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ دانست و گفت که با این پیروزی مشخص شد در لبنان قدرتی وجود دارد که بتواند اسرائیل را بدون دستاوردی از لبنان بیرون بیاندازد.

25 می سال 2000 یادآور اولین پیروزی قطعی مقاومت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ، آغاز زنجیره پیروزی‌های این حزب و آغاز سراشیبی زوال برای دشمن اسرائیلی بود، در این روز ارتش رژیم صهیونیستی پس از 22 سال اشغال، از مناطق جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد، این عقب‌نشینی به دلیل حملات سخت مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله، صورت گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عصر امروز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزرات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم فسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخارو سربلندی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از نقش و تلاش‌ها و مواضع شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلامی شیعیان لبنان در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت‌ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است.

وی با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت‌ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

کد خبر 6080417 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • انریکه: به پیروزی مقابل بارسلونا باور دارم؛ ژاوی در اوج دوران مربیگری‌اش قرار دارد
  • شلیک ۱۰۰ موشک از سوی حزب الله لبنان به سمت اسرائیل
  • پاسخ اسرائیل به حمله سپاه پاسداران از نگاه علاءالدین بروجردی /آمریکا وارد میدان شود، پایگاه هایش در منطقه را خواهیم زد
  • بایدن خطاب به نتانیاهو: علیه ایران وارد جنگ نمی‌شویم
  • حمله حزب الله لبنان به مقر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی