Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@18:49:11 GMT

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۷۷۹

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان در حوزه‌های مختلف انتخابیه مخالفت کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان با کلیات طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها با ۹۸ رأی موافق، ۱۵۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۷۲ نماینده حاضر مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این طرح یک ماده دارد که بر اساس آن تعداد نمایندگان در ۲۷ استان افزایش می‌یافت که نمایندگان با این افزایش تعداد مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

وزیر فرهنگ با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی دیداری با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بررسی مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه که با حضور 17 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تنبیه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز که یوم‌الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی است را گرامی می‌داریم.

او ادامه داد: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگذار خداوند متعال هستیم.

تقدیر از حمایت‌های نمایندگان مجلس از سیاست‌های فرهنگی دولت

اسماعیلی تصریح کرد: بارها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند.

وزیر فرهنگ تأکید کرد: در دوره تصدی‌گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

او خاطرنشان کرد: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و انشاالله مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آن‌ها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

اسماعیلی گفت: گزارش اقدامات و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که به اطلاع خواهد رسید.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

وزیر فرهنگ با ابراز امیدواری از تلاش برای انجام اقدامات جدی‌تر برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: موضوع حجاب در فتنه فرهنگی سال گذشته مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

اسماعیلی با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

او با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نظرات خود را بیان کردند.

در این جلسه همچنین جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد+ فیلم
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد