Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@21:52:53 GMT

کتاب «اقتصاد مقاومتی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۸۴۶

کتاب «اقتصاد مقاومتی» منتشر شد

به گزارش ایکنا از قم، این کتاب دربرگیرنده 4 فصل است که با عنوان ادبیات اقتصاد مقاومتی شروع شده و با موضوع راهکارها و پیشنهادات خاتمه پیدا می‌کند. فصل‌های دیگر این کتاب شامل دیدگاه های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، این کتاب به قلم هادی خورسند عضو جهاددانشگاهی قم، زین‌العابدین امینی و احسان ساده، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب 118 صفحه‌ای، در ابتدای فصل نخست، به معرفی و بیان تعاریف گوناگون از اقتصاد مقاومتی پرداخته و پس از مطرح کردن مسائلی همچون ویژگی‌های اقتصاد ریاضتی، اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در جامعه کنونی، در فصل دوم آن، وارد موضوعاتی همچون اقتصاد مقامتی از نگاه مقام معظم رهبری می شود. کتاب حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، پس از طرح موضوع لزوم حمایت از تولیدات ملی و مسائلی از این قبیل در فصل سوم، عناوینی همچون افزایش بهره‌وری و کاهش ریخت و پاش‌ها را دو راهکار در جهت اقتصاد مقاومتی، در فصل پایانی خود، به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد. در بخش ابتدایی این کتاب، در تعریف اقتصاد مقاومتی آمده است اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی، تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است. فصل‌بندی منظم این کتاب، زبان روان، محتوای غنی و مرتبط با موضوع، استفاده از منابع معتبر و متعدد در نگارش این کتاب، از نکات مثبت آن به شمار می‌رود، کتاب حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یکی از چند نگارشی است که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم در زمینه مسائل روز کشور انتشار یافته است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا اقتصاد مقاومتی جهاد دانشگاهی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال

حمیدرضا شکارسری از انتشار مجموعه رباعی‌های خود با عنوان «ما وقت نداریم بمیریم» توسط انتشارات فصل پنجم خبر داد. - اخبار فرهنگی -

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار کتاب تازه خود برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: «ما وفت نداریم بمیریم» عنوان مجموعه رباعی‌های من است که توسط انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل 80 شعر من است که موضوعات متفاوت مرگ و زندگی‌ را در بردارد، بر خلاف سایر اشعار من که بیشتر با مضامین اجتماعی و سیاسی گره خورده‌اند،‌ اشعار این کتاب با مضمون هستی‌شناختی همراه هستند.

شکارسری با بیان این مطلب که پس از هفت سال به انتشار مجموعه رباعی‌های خود پرداخته است،‌ گفت:  آخرین رباعی‌هایی که از من منتشر شد،‌ هفت سال پیش بود،‌ و حالا پس از هفت سال این رباعی‌ها منتشر شده‌اند‌، البته پیش از این چند رباعی در فضای مجازی منتشر شده بود،‌ اما به صورت یکجا نه.

افشاگری‌های شکارسری در تاریخچه فشرده شعر نو

وی در پایان به خوانش یکی از رباعی‌های این مجموعه که عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده است،‌ پرداخت،‌ این رباعی به شرح ذیل است:‌

از وقت گذشته‌ایم دیریم امروز
از عمر جلوتریم پیریم امروز
از موعد مرگمان گذشته است اما
ما وقت نداریم بمیریم امروز.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال