Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با  ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نرم‌افزار اختصاصی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه تلفن‌های همراه و سیستم عامل اندروید با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، از سوی دبیرخانه کشوری این جشنواره طراحی و ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این نرم‌افزار در صفحه ابتدایی خود دارای شش بخش «ثبت‌نام در جشنواره»، «ورود و شرکت در جشنواره»، «منابع جشنواره»، «راهنمای شرکت در جشنواره»، «نشانی نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی» و «دریافت فراخوان جشنواره» است.
دبیر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاقه‌مندان با مراجعه به بخش «ثبت ‌نام در جشنواره» می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را با درج اطلاعات و مشخصات فردی، مشخص کردن کتابخانه و سازمان مرجع، نوع ارتباط خود با کتابخانه و انتخاب رمز عبور، تکمیل کنند و به این ترتیب با ورود به بخش دوم یعنی «ورود و شرکت در جشنواره» و وارد کردن نام کاربری و رمز عبود می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: در بخش سوم این نرم‌افزار با عنوان «منابع جشنواره» علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب دسته‌بندی مدنظر خود از میان منابع «مقطع سنی کودک»، «مقطع سنی نوجوان»، «مقطع سنی جوان و بزرگسال»، «منابع گویا ویژه نابینایان» و «ویژه ناشنوایان» به اطلاعات کتابشناختی آثار و نسخه الکترونیک منابع جشنواره دسترسی پیدا کنند.
خلیل‌مقدم گفت: بخش «راهنمای شرکت در جشنواره» چهارمین بخش از این نرم‌افزار است که ضمن بیان توضیحاتی درباره ضرورت برگزاری این جشنواره و معرفی اجمالی منابع آن، به تشریح بخش‌های مختلف، قوانین شرکت جشنواره، راهنمای شرکت بر اساس مقاطع سنی مختلف و همچنین چگونگی انتخاب و تقدیر از برگزیدگان پرداخته است.
وی ادامه داد: این نرم‌افزار در پنجمین بخش خود «نشانی نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی» بر اساس موقعیت جغرافیایی افراد را مشخص می‌کند تا علاقه‌مندان بتوانند برگه سوالات، پاسخنامه و برگه‌های نقاشی را از نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود دریافت کنند. همچنین «دریافت فراخوان جشنواره» نیز آخرین بخش پیش‌بینی شده در این نرم‌افزار است که علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به آن مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری نرم افزار رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • بارش‌های بهاره درراه خراسان رضوی