Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:03:58 GMT

انتشار متون قرآنی در دستور کار دانشگاه آزاد است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۹۸۸

انتشار متون قرآنی در دستور کار دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

وی در نشست با کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و در حاشیه مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: خدمت به قرآن یکی از بهترین و ارزشمندترین خدمت‌های جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترویج قرآن یعنی ترویج نور و تبلیغ هدایت و تلاش برای نزدیک کردن بندگان به سفره با برکت الهی، لذا باید این توفیق را قدر بدانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه هر چه کار قرآنی افزایش یابد، باعث می‌شود فضای دانشگاه سالم‌تر شود. سلامت روانی، روحی و جسمی در سایه انس با قرآن پدید می‌آید. ترویج توسعه فرهنگ قرآن از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت‌گرفته موج بزرگ قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی راه افتاده است. با احیای کانون‌های قرآنی، نشریات عمومی علمی و پژوهشی قرآنی که امسال از دانشگاه مجوز گرفتند، عملیاتی می‌شوند. انتشار متون قرآنی و فرهنگ‌سازی در زمینه قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

کلانتری اظهار داشت: قرآن نازل شده تا انسان به وسیله آن به خدا برسد. باید تلاش کنیم تا این مقصد حفظ شود. می‌توانیم در این مسیر گام برداریم، انس و تدبر قرائت و تفسیر قرآن کریم هم برای همین مقصود است. امسال دانشگاه آزاد اسلامی میزبان مسابقات سراسری قرآن و عترت است.

کد خبر 4626340

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با مشارکت جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی افزود: کتابت قرآن کریم در حاشیه نمایشگاه کتاب علوم قرآنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین    محفل قرآن و عترت «نسیم رحمت» با حضور صمد محمدپور، قاری بین‌المللی در حال برگزاری است.

معصومی گفت: نخستین نمایشگاه و فروش کتب قرآنی با حضور ناشران در سالن اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برپا شد که فروش کتب قرآنی در این نمایشگاه شامل تخفیف ۴۰ درصدی بود.

 

دیگر خبرها

  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • تداوم پخش مسابقه «قرآنی‌ها» از شبکه قرآن و معارف
  • ۲۰۰ نفر در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز آموزش دیدند